wow!







Här har det varit lite tomt i några dagar, tyvärr.
I helgen har det verkligen varit fullt upp på jobbet.

I fredags jobbade jag 12.00-19.00. Efter det ringde jag Emil. Han skulle nämnligen komma hem till mig på middag. Han hade som uppdrag att komma på vad vi skulle laga för mat.

Jag handlade allt som skulle lagas och begav mig hemåt.  Efter en stund dök Emil upp och vi började laga mat. Det blev pasta med lax, körsbärstomater och trattisar. Det blev faktiskt väldigt gott! Emil lagade det mesta kan jag säga :)

Sedan åt vi den goda middagen med varsin kall öl som Emil tagit med sig. Vi tjötade hela kvällen, mycket trevligt.
Runt midnatt begav sig Emil hemåt, jag skulle som sagt börja jobba kl 06.00 på lördag.


Jag fasade lite för helgen på jobbet. Det var första advent på söndag och det betyder alla ska handla lussekatter och fikabröd. Vi började med lussekatterna i fredags. De är en deg som tar längre tid än de andra och det är mer jobb med den.


I lördags efter jobbet träffades jag och Therese. Vi orkade inte laga mat så vi åt på Paprika :)
Efter det gick vi hem till mig. Där tog vi fram de broshyrer som vi beställt. Vi har valt ut 2 st skolor. Min absoluta favorit är SBCC(Santa barbara City Collage). Den skolan känns bäst helt ekelt, av en rad olika anledningar.
Men nu ska vi skicka iväg lite frågor till skolan. Målet är att i så fall sticka i augusti. Men vi får se, jag hoppas :)

Jag jobbar alltid med Anna på helgerna, och det är alltid trevligt! Vi är lika gamla och kan ha väldigt skoj på jobbet, samtidigt som vi jobbar på bra! Så ska det vara :)
Lördagen gick bra, med väldigt mycket att göra.
På söndagen var det väldigt mycket att göra. Våra lussekatter gick som smör så vi fick baka nya. Jag skulle egentligen jobba 06-13. Men det blev till 16 istället.
När jag kom hem igår var jag helt slut, verkligen helt slut.

När jag kom hem duschade jag och sedan var planen att lägga mig i sängen en stund innan El Clásico. Men som vanligt gör jag massa andra saker i mellan. 18.30 kröp jag ner i sängen. Runt 19 kom Rickard, vi skulle kolla på matchen.

"Jag kommer snart, måste...bara....vila...lite. "

5 min senare ringer mobilen....

"Hej mamma. Nej då, du stör inte"

Klart jag alltid har tid att prata med mammsen. Sedan gick jag till soffan för att kolla Barca-Real. I halvlek lagade jag lite middag. Så säger Rickard "Nu är Zlatan inne".

Snabbt som sjutton tar jag med mig tallriken och sätter mig i soffan.

4 min senare....

Är han king of Barcelona.
Kung, kung, kung....
Jag säger bara....Ibra kadabra simsallabim! Nu ligger de i ledning, nice.


Idag på jobbet var det väldigt lugnt, vi var 4 st. Himmla skönt.
Medans Christer och Marie var på lunch, kom jag och Anna på en "kampsång" när vi bakade vörtbröden. Den är grym.
Det var en del som gick förbi och kikade in i bageriet när de hörde våra härliga stämmor. Sedan körde vi lite "Single Ladies" dans. Haha...

I helgen gjorde vi även lite MJ-moves. NICE.

Nu medans jag skriver detta går faktiskt American Got Talent finalen på TV.
Ett av de bästa grejerna jag sett är detta nummret från den Brittiska tävlingen. Måste ses!



Flawless steg 1






Annars idag har jag inte gjort mycket. Men jag har haft besök av Caroline och Madde. De kom hit på en liten fika :) Mycket trevligt. Madde ska åka till Frankrike och plugga till våren, skit skoj!

Och Caroline och Mikael och köpt lägenhet !


Men nu ska jag kolla på lite Paradise Hotel. Perfekt kvällsunderhållning!
I mogon är jag.....ledig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0