Bilsemester över dagen

Idag har jag och pappa varit på bilsemester, ajjemän! 

Han hämtade upp mig 15.30 på Centralen. Då åkte vi till Mekonomen på Backaplan. Där handlade jag nya bromsar till min bil + monteringssatts.

När jag betalar börjar mina tankar skena iväg...

"Jahopp, tänk vilka fina skor jag kunde fått för dom pengarna..."

Eller som när jag tankar...

"Ett par skor, en tröja, ett par skor till och slutligen den söta lilla väskan. Så, fulltankat!"

Haha.

Sedan efter Mekonomen bar det av mot Linköping. Jag har nämnligen varit ute efter vinterdäck till bilen. Har kollat efter begagnat. Jag behöver bara några som funker genom besiktningen. På mina nuvarande är dubbarna helt utslitna. Vi hittade 4 st nästan helt nya däck + fälg till ett vrakpris. När vi om fram och såg däcken såg de nästan helt nya ut. Knappt använda. Gött!

Så nu var alla köp klara för bilen. Till helgen ska min älskade far byta däcken och fixa det andra. Förhoppningsvis blir bilen besiktigad nästa vecka. Efter det ska den säljas. Jag har tänkt efter en del kring bilen, om jag ska ha kvar den. Nu efter alla köp av olika slag är den i toppskick. Men jag behöver egentligen ingen bil just nu, det blir bara för bekvämlighetens skull. Känns lite onödigt.

Jag åkte hem hela vägen till Hålanda. När jag kommer in i huset känner jag värme i hela kroppen, jag är hemma.
Det luktar hemma, känns som hemma...

Det är ljus tända lite överallt. Det är det alltid på kvällarnaoch det doftar ljuvligt.

Men någonting fattas. Det är lite för lugnt. Var är varulvarna? De glada lurviga varelserna som brukar komma springandes mot mig? Var är min Zantos?

Då var alltså mamma ute på kvällspromenad med dom.

En stund senare kommer mamma gående nere på gatan.
Mamma berättade att de drog hela vägen hem i kopplet. De fattade att någon kommit.

När jag ser dom där nere släpper mamma endast Zantos. Det stora klunsen kommer i full fart mot mig. Han är så glad att han inte vet vart han ska ta vägen. Älskade, älskade varelse!

När vi alla kommer in i värmen är middagen värmd till mig och pappa. Vilken lyx med färdiglagad mat(fast jag är faktiskt väldigt duktig på att laga mat hemma också). Det blev en kantarellgryta med pasta. Mumma!

Jag kunde inte stanna länge eftersom jag börjar 06.00 i morgon. Så 45 min senare skulle min buss gå. Men jag hann med lite mat + kaffe och underbart sällskap av min familj. Vi satt alla i soffan.

En rolig grej som hände idag var att Pepsi hittat på ett litet otyg. Jag frågade mamma om min lönespec. Jag visste redan var jag skulle få, men ville bara kolla på den.

"Ehh...den åt Pepsi upp förut"

Jag ska säga er en sak, jag blir inte förvånad. Haha. Men det är lite det som är charmen med denna galning.

Innan mamma körde mig till bussen skickade hon med mig en stor påse med massa mat. Färsk pasta, ost, kalkon pålägg, korvstroganoff, dagens middag, wok nudlar, kex m.m.
Hon är grym min mamma!
Men som sagt, vissa dagar går det åt en hel del mat hemma hos mig. Titti har som sagt en nyckel, så att hon kan komma hit när hon vill. Och Viktor är här ibland om han ska till Partille. Då går det åt lite mat.
Men jag blev toppen glad!

Jag är glad överhuvudtaget idag. Glad över mina föräldrar. De ställde upp så snällt idag. Pappa offrade ändå en halv dag på att köra till Linköping för att köpa däck till min bil. Vad skulle man göra utan sina kära föräldrar?

Jag bara gillar dom så enormt mycket. Ibland bråkar man och blir osams. Men de kommer alltid vara mina föräldrar. Och jag kommer aldrig sluta älska dom.










Men nu ska jag sova. Eller först läsa lite så att jag blir trött.



Sov gott och vakna torrt
Puss&Kram
Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0