Dagens recept!

Idag har mamma, pappa & farmor hjälpt mig här hemma. Vi åkte allihop från Hålanda runt 14.00 tiden. Vi fick gjort en massa!

Efter de åkt gick jag och handlade lite.
Jag hittade detta enkla, utsäkta recept.



Fetuchini med räkor, avokado och persiljecréme.
En härligt krämig pasta med räkor och avokado som serveras med persiljecreme.








Gör så här:

1. Pastan: Koka upp en kastrull med vatten. Salta och häll lite olivolja i vattnet.

2. Gröp ur avokadon och skär ner den i mindre bitar. Lägg pastan i vattnet och låt den ligga i ett par minuter.

3. Häll av vattnet och blanda i räkorna och avokadon. Smaksätt med salt och peppar samt ringla över lite olivolja.

4. Persiljecremen: Mixa persiljan och oljan till en grön massa. Blanda i crème fraîchen och smaksätt med salt och peppar. Servera.


Det smakade mumma! Perfekt för dig som vill fixa ihop något hyfsat snabbt och smarrigt.
Jag passade på att göra 1 extra portion, så blev det en lunchlåda för i morgon också :)
Jag brukar glömma detta ibland...


Kommentarer
Postat av: Nils

Jättekul att du tipsar om recept ibland! det här med avokado verkade jättegott. Ska absolut testa :) Glöm inte fler bilder på lägenheten.

Kram kram.

2009-10-26 @ 19:15:51
URL: http://www.annasmyckeform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0