Höst

Nu är verkligen hösten här. Hösten är både bra och dålig.

-


"Oj vad sommaren gick fort, nu är det redan höst".
Grått, regn och mörkt.
Man är jämt trött.
Vissa kommer in i den klassiska "höst-moodet" och blir helt deppiga, inte alla men vissa.
Man vill ha någon att mysa med.
Det är kallt överallt.

+


Det är mysigt.
Man börjar tända ljus överallt.
Vantar, mössa, vinterjack och stövlar ska på.
Det är mysigare att krypa ner i soffan till en bra film när det är kallt ute.
Hösten är på något sätt romantisk (då kanske den borde vara ett minus för mig...?)
Man fikar mycket.
Den kommer lite snö ibland, jag älskar snön.

Ja, det finns säkert betydligt mer än det jag kommit på.




Men idag var hösten ett stort + för mig.
Det har varit underbart väder hela dagen.
Efter en redig frukost gjorde jag, mamma och farmor oss redo för en höstpromenad med hundarna.
När vi gått en bra bit kommer vi till en liten gata man kan gå in på där det ligger lite sommarstugor. Där gjorde vi lite sök-övningar med Zantos och Pepsi.
Jag gick och gömde mig. Först ut var pepsi.

Varje gång vi gör detta blir han helt uppskruvad, han tycker det är skit skoj!
Jag stod bakom ett träd och väntade på att han skulle hitta mitt spår.
Men ack nej som jag bedrog mig....

"Swish!"

I 200 km/tim springer Pepsi förbi mig. Vid just detta tillfälle har han glömt av att han har ett otroligt bra luktsinne. Han skiter fullständigt i detta och änvänder ögonen istället. Han springer runt som en galning och letar.
Det slutade med att jag fick vissla lite för att han skulle hitta mig.

Sedan var det dags för min Zantos. Denna gången gömde jag mig ännu längre bort, för detta har han gjort 1000 gånger.
När mamma släppte honom tog det ca 10 sek, sedan hade han nosat upp mig. Super dog!

På väg hem när vi närmade oss huset tog jag ut hundarna på ängen framför vårat hus. Där släppte jag som så att de fick springa av sig ordentligt.

Och de sprang kan jag lova.
Zantos har inte en chans att komma ikapp Pepsi.

Sedan kom vi in i värmen, då var det middag.

Jag har i alla fall haft en underbar dag här ute. Eftersom jag fortfarande är sjuk har det varit skönt att vara här i Hålanda.
Det är inte så skoj att vara hemma själv och inte göra något vettigt. Man får ju passa på att åka ut när man får tid :)

Här är lite bilder från idag.










Kolla in dreglet på Zantos öra :)



Mamma och farmor på väg in.





Full rulle!






Haha, jag älskar bilden...



Zantos hittade något väldigt intressant.



På väg hem.





Min lilla bil står där nere :)



Lillebror och Pepsi myser framför TV:n.



Nu ska jag nana. I morgon bitti åker jag med pappa när han åker till jobbet. Jag jobbar 12.00-19.00.
Det kommer förmodligen bli full rulle i morgon i bageriet. Det är lönehelg + halloween, herregud.

Men nu ska jag nana.
Sov gott och dröm härliga drömmar
Puss&Kram
Jessica




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0