Jag packar ihop mig....igen.

Just nu sitter jag i min säng som är mitt i rummet med soffa,TV-bord och ja....det mesta!

I morgon när jag är på jobbet kommer Partillebo hit och ska måla.
Så jag har förflyttat allt till rummet.
Jag själv tycker att det är fint här redan, men klart jag inte tackar nej till att de målar och tapetserar om.
I morgon ska jag också få välja tapet till min fondvägg, spännande.

Sedan när allt är färdigt ska jag köpa lite hyllor. Jag ska nog köpa IKEAs Lack hyllor. De ska vara vita och sitta på de vita väggarna, kommer bli skit snyggt. Sedan ska jag också köpa tavellist till köket där mina kokböcker ska vara.

Min helg har annars varit toppen. På lördag slutade jag 15.00. Då åkte jag direkt in till stan för att möta Viktor. Jag skulle vänta där i ca 25 min, så jag tog en kopp kaffe på Espresso House medans jag läste lite ur min bok.

När Viktor kom, tog vi bussen hem till Hålanda.
Vi hoppade in av av vid våran busshållplats, utan lite tidigare.
Mamma och pappa och alla de andra från deras mc-klubb höll på att röja borta i deras klubbstuga. Så mamma hämtade up oss och så åkte vi dit.
Där träffade vi allihopa, de är alltid otroligt trevliga och ska kramas hela bunten, det gillar jag. Mc knuttar som kramas, det är tufft.

De är ett gäng med härliga människor. Alla är par, vad jag vet. Så gillar de att åka cykel och umgås.

Sedan körde mamma hem mig och Viktor + hundarna. Det var härligt att träffa Zantos igen, han saknar jag mest. Varje dag. Han är trotts allt min lilla lurviga varelse som jag uppfostrat sedan han nästan var valp....

Innan vi skulle kolla på matchen som började kl 20.00 passade jag på att göra lite nytta. Så jag badade Zantos, ordentligt kan jag lova. Det tog ca 40 min. Länge, länge höll jag på att försöka få in shampot i hans tjocka husky päls.

Sedan efteråt är han alltid blöt väldigt länge. Så denna gången kom hårtorken till hjälp. Efteråt var han så fluffig att han såg ut som en samojed eller spets, haha.

När matchen började åt vi Eriks goda skaldjurs soppa med bröd, efter det blev det lite lördagsgodis.

Idag på förmiddagen efter en himmla god frukost satt jag, mamma och pappa i soffan och kollade på gamla filmer. En favorit är när jag får min moppe när jag fyller 15. Jag blir super glad och börjar lipa :) Haha...

När klockan blev 16.00 åkte jag och mamma mot Partille. Med oss hade vi lite saker som inte kom med i flyttlasset.
Det var jobbigt att sticka från Zantos. Han undrar nog vad matte håller på med den senaste tiden. Hon bara åker bort hela tiden. Han var som fastklistrad på mina ben strax innan vi skulle åka, jag tror faktiskt han förstår att man ska åka, igen...

När vi kom hem till mig, stod Viktor på utsidan och väntade på mamma. Han skulle åka med henne hem.

Efter att de åkt var det på med löparskorna för att gå ut och springa en stund. Det var skönt.

Och nu är jag här.

I morgon börjar mitt "nya" jobb på riktigt. Mitt nya schema börjar i morgon, i bageriet.
I morgon fyller även min kära vän Therese Christiansen 19 år, grattis vännen!

Men nu ska jag läsa lite innan läggdags.

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer
Postat av: therese

Tack så mycket! <3

2009-10-12 @ 01:47:15
URL: http://theresechristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0