Josefine Svensson

Hej Jossan! 

Jag är som sagt ledig i morgon också. Så jag tänkte att du helt enkelt kan ta ett Super flyg så att du är här i morgon bitti. 
Vi kan träffas i stan för en brunch. Jag kommer nästan vara lite nervös innan vi träffas. Det var så längesedan du åkte nu ju. Så här lång tid har det aldrig gått. 
Det är lite jobbigt ibland. För lite då och då behöver man sin bästa vän vid sin sida.
Kanske när man är ledsen eller lite nere. Då är det skönt att träffas och prata om det, eller kanske bara göra något skoj. 
Även när man är glad behöver man sin vän där, så att jag kan dela glädjen tillsammans med dig. 

Efter våran brunch går vi en sväng i stan. Så du får inte glömma att klä dig varmt, det är kallt här i Göteborg nu!
Vi kollar lite härligt höst/vinter mode. Du kan hjälpa mig att välja en ny vinterjacka, för det är skit svårt att välja! 

Det är som sagt ganska kalt här i Sverige nu. Så vi kan inte gå i stan allt för länge. 
Alltså åker vi hem efter några mysiga timmar inne i Göteborg. 
Vi åker hem till mig. Där ska jag äntligen få visa min nya lya! Jag ska visa det fina kortet som jag har vid ett av mina sängbord. Det är kortet från balen när vi står sida vid sida. Å, vad jag älskar det kortet! 

Efter det ska vi laga lite mat. Men vi är lite för lata för det och tycker vi förtjänar något annat en dag som denna. Vi beställer thai istället, mumma.
Vi dukar upp lite mysigt vid soffan. I kylen har jag en kall PepsiMax. Jag visste ju att du skulle komma itill mig, så jag handlade den till oss. 
Vi har på TV:n, men vi är egentligen inte intresserade av vad som går där. istället pratar vi om allt som hänt det senaste. Jag berättar om hur det har varit medans du varit bortrest och du berättar om Florens. 
Det är så härligt att småprata så igen, det var ett tag sedan. 

När vi ätit färdigt är vi proppmätta, så att vi kan spricka! Så blir det jämt efter de stora portionerna man får. Ändå ska vi äta upp ALLt varje gång och sedan klaga på hur mätt man är. Att vi aldrig lär oss?

Men så berättar jag att jag har en liten överaskning. Jag har bakat en kladdis! Helt plötsligt är vi inte lika mätta längre, haha...
Till kladdkakan blir det en kopp te. Jag har varit på Khals och valt ut ett jättegott te. 
Vi tar fram filtarna och kryper ner i soffan och äter kladdis. Under tiden kollar på någon töntig kärleksfilm. 

Jag sitter och klagar över att de är så kära och att jag också vill ha det så. Du bara skrattar. Men som sagt, du har ju din Otto. 
Som vanligt efter en sån här film vill jag skaffa pojkvän. Men sedan efter en stund kommer jag som vanligt fram till att jag ingen pojkvän ska ha. 
Så håller jag på jämt och ständigt. Men du är väl van. 

Efter filmen borde vi kanske sova, klockan är mycket. Men det går ju inte! Vi bara pratar och pratar. Tillslut blir vi så trötta att vi bara skrattar åt allt. Vi pratar om gamla härliga minnen och om framtiden. 
Jag har verkligen saknat dagar som dessa. 
Jag saknar dagar som dessa.

Därför tycker jag du kommer hit i morgon. Tänk vilken dag vi hade haft! En vanlig dag. Det är otroligt hur man kan sakna det "gamla vanliga" ibland. 

Men vi kanske syns i morgon då, jag hade blivit överlycklig. 

Puss&Kram
Bästis Jessica



Tänk om det ändå var så enkelt.
Jag saknar dig Josefine.




Du har vart med nästan överallt...

På den gamla goda tiden...






De sena nätterna...ibland med alkohol i kroppen.








Balen...






Hålanda...






Studenten...






Vi har gjort galna saker ihop...










Vi besteg det jäkla berget i Alperna tillsammans...






Vi har promenerat längs Venedigs gator...






Året efter blev det Italien igen.







Vi har upplevt "moppe-tiden" tillsammans.I kvartetsstugan har det blivit en del övernattningar också.









Vi har rullat runt bland turkiets vågor...








Året efter åkte vi tillbaka till Turkiet, fast denna gången med klassen.













Vi gick som sagt i samma klass.
I gymnasiet hade i våra trötta perioder. Här är ett filmbevis...







Stockholm som bestod av fika, shopping, fika, shopping, goda middagar & shopping.







Mc-turerna.






Du var med när jag gjorde min efterlängtade tatuering. Du såg mer pinad ut än mig.






Varje julavslutning i gymnasiet hade vi på oss våra "jag tror på tomten-tröjor".






Vi är te-beroende båda två.







Jadu...
Vi har gjort det mesta ihop.

Jäkligt roliga tider!
Vi syns om ett tag.
Saknar dig

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer
Postat av: Lena

Ååå vad fint Jessica!Man blir helt rörd juh;)tror även Josefin kommer bli det när hon läser det.

Det kortet på dig å henne på balen med lockit hår var sjukt fint,förstår att du har det inramat.

Men ni är alltid lika fina ändå,även om det inte e bal på g...Kram

2009-10-25 @ 03:28:58
URL: http://malaika.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack Lena!

2009-10-25 @ 17:00:12
Postat av: Juffi

Jessica du ar inte klok som skriver sa nar du vet att jag inte kan lasa det hemma!

Jag ar glad att ag ar ensam i datasalen.

Jag bòlar. Inte grater, inte lipar utan jag BòLAR....

Det var det finaste nagon skrivit.

Jag langtar hem nu...

Du ar den allra basta kompis man kan ha..!

Min kjol ar ocksa blot nu.

Jag onskar att jag kunde skriva ett svars mail men det vore pinsamt da du redan slatt mig med hastlangder.

Saknar dig min allra basta van och vi ska ha det precis som vanligt nar jag kommer hem...

Jag lovar!!

/ Din Basta van Josefine

2009-10-26 @ 17:31:23
Postat av: Anne

Hej!

Jag har letat jätte länge efter en sån tomte-tröja. När jag sökte i google kom jag på din blogg. Kan du förråda mig var du har den ifrån?



Det skulle vara superkul!

2012-01-14 @ 20:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0