Lägenheten

Nu mina kära vänner har jag äntligen fixat fram lite bilder på min lägenhet.
Så här har ni lite att kika på.

Lite fakta innan så ni ungefär vet vad det är för typ av lya.

Lägenheten är en 1:a på 41 kvm. Det är separat köksdel. Jag har fått den i 1:a hand genom Partillebo. Jag har nu bott där i ca 3-4 veckor. Lägenheten är belägen mitt i Partille centrum. 5 min gång till Allum, alltså väldigt nära till jobbet och bussarna.

Jag stormtrivs och den är helt perfekt för mig.


Hallen.

Jag älskar min turkosa stol. En gammal stol som jag slipat ner och målat. Längst ner på ryggstädet har jag flätat in ett vitt sidenband med rosett på baksidan.
En enkel unik avlastningsyta.






Krokar och även brevsamlare kommer från Indiska. En julklapp jag fick förra året. Älskar deras "robusta" inredning som finns på Indiska.



En av mina favoriter, min betjänt. Också en gammal sak som jag slipat ner och tagit vara på. Den är perfekt, man kan hända vad som helst på den.







Vardagsrum/sovrum






Älskar detta kortet. Det var en inflyttningspresent från titti.



Tittina

















Mitt älskade pelarbord. Detta bordet kommer från 40-talet. Jag hade från början en plan på att måla det i svartlack. Men jag gillar bordet så som det är nu. det är så personligt.
Det är utmärkt för mig eftersom man kan häja och sänka bordet. Perfekt när man ska äta middag :)




Köksdel







"Hålanda trattisar"
En inflyttningspresent från mamma och pappa.
Det är en burk med torkade trattkantareller. Perfekt i maten!











Hoppas ni är nöjda med bilderna. Kanske inte den bästa kvalitén, men det funkar ändå :)

Nu ska jag nana, min kropp är helt slut. Jag måstye bli frisk, inte kul å vara sjuker.

Puss&Kram Jessica


Kommentarer
Postat av: helene

Najs, det blev:)

2009-10-29 @ 00:56:03
Postat av: Maria Ulmefors

jaaa! Jag tycker att vi kokar ihop något alldeles för sällan sötnos! :) fan va naajs med egen lya, vart bort du nu då?

2009-10-29 @ 11:52:18
URL: http://mariiaa.webblogg.se/
Postat av: Kusin Philip

Tjenare Jessica!



Fan vad glad jag blir av att se hur bra det går för dig! Riktigt fin lägenhet, sitter här och blir lite smått avundsjuk nu! :D



Måste vara sjukt gött att bo sådär, helt ensam med vovven!



Puss, hard work work min trogna ica-mate!

2009-10-29 @ 12:31:30
Postat av: therese

Va kul att se bilder! fint det blev :)

2009-10-29 @ 17:20:17
URL: http://theresechristiansen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kul att se att du kikar in Fippan!



Ja det känns skönt att ha eget faktiskt. Den ligger ju ganska bra också, mitt i Partille C. Förhoppningsvis kan jag bo där när jag ska plugga också :)



Men Zantos bor tyvärr inte hos mig. Han bodde hos mig förra veckan bara. Det är svårt att ha honom där när jag jobbar och sånt. Han har det toppen med lillebrorsan på landet :)

Klart han kommer hälsa på ibland!



2009-10-29 @ 18:39:37
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är ju jättefint!fått det supermysigt perfekt som första egna lägenhet.förstår att du trivs=)

2009-11-02 @ 06:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0