00.00

Nu har jag mailat båda mina kära vänner!



Som sagt mina två bästa vänner befinner sig långt borta från mig. Den ena är i Italien och den andra i USA. Jag och Therese har pratat om att skaffa Skype så vi kan snacka mer, det får vi ordna.

Jag hjälpte Therese att göra en blogg innan hon åkte. Så jag försöker följa denna bloggar också :)



Annars sitter jag här nu med ett hår som aldrig torkar. duschade för ca 2 timmars sedan. Jag gillar ej att somna med blött hår, jag fryser hela natten.

Min dag idag har varit underbar på alla sätt och vis. Jag var i stallet i några timmar som sagt i förmiddags. Det blev en lång härlig ridtur. När jag kom hem kurrade det i magen. Jag tajmade perfekt med att mamma kom hem från affären. Färskt bröd! LOVE. Jag kokade lite ägg. Resultatet blev grova äggmackor och te. Mummsfillibabba.

Sedan under dagen har jag inte gjort något speciellt. Lite allt möjligt. Pappa var lite småseg idag. Jag hämtade han och mamma igår natt strax efter 04.00. Det blev en lång kräftskiva för deras del! Pappa brukar inte bli bakis, men idag mådde han som han förtjänade! Haha.

När klockan blev runt 16.00 blev jag lite småtrött. Så jag intog soffan. Pappa låg i ena ändan med Pepsi vi fötterna och jag kröp ner i andra ändan med ett stort fluffigt täcke.

"ZZzzzZzzzZzzz"

När klockan passerade 19.00 var det middag, efterlängtade middag!
Idag var den inte vilket middag som helst, utan mammas "Jamie Oliver" gryta. Det är som sagt ett recept från honom, som mamma gör ibland på helgerna eftersom den tar sån tid. Köttet ska vara inne i ugnen i flera timmar.
Det smakade ljuvligt!

Efter maten skulel jag och pappa ut med hundarna. Reflexväst, pannlampa(för guds skull inte jag, pappa), reflexsele på hundarna, reflexhalsband och vi var redo för mörkret på utsidan!
På väg hem såg vi lite djur. Vi såg aldrig riktigt vad det var. När man lyste med lampan ut på åkern såg vi ögon. Det var inga katter eftersom det lät så mycket när de gick. Spännande.... och lite skrämmande.

Men nu ska jag göra en kopp te och fortsätta läsa min bok.

Puss&Kram
Jessica


Hålanda

 

 


Kommentarer
Postat av: Janniké Hallonqvist

Va heter tessans blogg

2009-09-13 @ 01:57:38
URL: http://lillajannike.blogg.se/
Postat av: Janniké Hallonqvist

Tackar jessica :D

2009-09-13 @ 22:55:55
URL: http://lillajannike.blogg.se/
Postat av: Nils

Tycker absolut att ni ska skaffa Skype. Det använder jag alltid när jag är i Köpenhamn. Så himla bra. Gratis och man känner sig närmare varandra än när man pratar i telefon. Go for it!

2009-09-14 @ 08:18:05
URL: http://www.annasmyckeform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0