1½ vecka kvar

Japp, nu är det endast några dagar kvar.
Sedan flyttar jag från "landet" till "landet mitt i stan" - Partille.

Känns som om jag ska flytta "hem" igen. Som om vi bara bor här i Hålanda för ett tag. De som bor i vårat hus nu bara "hyr" det. Snart ska vi flytta hem igen. Lite läskig tanke.

Nej, det blir inte huset på Björnekullaliden som väntar på mig. Det blir min lilla egna 1:a på Hubertusvägen i Partille Centrum. Min alldeles egna lägenhet.
Tiden har bara rudat fram och nu är det endast 1½ vecka kvar!  Shit ponfritt!

Adressändring och hemförsäkring är nu fixade, känns skönt. 

(Haha måste bara tillägga att jag under tiden som jag skriver detta inlägg äter frukost. Det är svårare än jag trodde att äta ägg samtidigt som man ska blogga)

Mina "projekt" nu innan flytten är 3 saker.

* Min "betjänt" ska slipas. "Betjänt" är en ståenda klädhängare. Den är svart och ska stå i hallen precis när man kommer in. Jag har alltid velat ha en. Så stod det en gammal ståtlig sådan i Bengt och Anns ladugård!
Just nu är den svart och efter jag slipat den lite ska den målas om igen.




Tänk er denna, fast i skinande svart :)



* Min gamla stol. Jag har även också velat ha en gammal trästol med någon fin dyna på ståenda antingen i hallen eller vid sängen. Ännu en gång fyndade jag i deras ladugård!
Den ska också slipas och sedan målas i en jätte fin turkos färg som jag valt ut i färghandeln.





Lite såhär är tanken, fast inte lika "sliten".





* Mitt vardagsrumsbord. Å så fint och annorlunda det är! Även detta fick jag av Bengt och Ann. De har haft det själva innan men skaffade sig ett större.
Det är ett gammalt bastant runt bord. Det är inte 4 ben, utan istället endast ett som bär upp hel bordet. Svårt att förklara, har inga bilder på det. Det är ett så kallat "pelarbord" från 40-talet. Jag ska slipa på det lite också och måla det svartlack. Just nu är det väldigt fint och välvårdat i blank träfärgat, men jag ska piffa upp det lite så blir det toppen!

Detta ska ägna mig åt på dagarna nu till helgen när jag är ledig. Hitills värkar kvällarna bli fulla av aktiviteter av olika slag :)

 

Såhär ser bordet nästan ut. Tänk er då detta vackra bord i svart lack. Lovley...









Men det ska bli himmla skönt att flytta. Nu flyttar jag hemfrån på riktigt denna gången :)
En av de bästa sakerna kommer vara närheten igen, speciellt till jobbet. 5 min promenad!
  Att kunna gå på fotbollstränongarna normalt igen.

Jag vet föresten när mitt nya schema kommer igång, 12 oktober.
Då börjar tiden som bagare :) Om jag inte hade haft min lägenhet hade jag inte kunnat ta jobbet. Det går inte att börja 06.00 flera gånger i veckan när man bor i Hålanda. Men nu kommer det funka perfekt!
Mitt schema såg i alla fall väldigt bra ut. Det är som sagt heltid. Mina lediga dagar är uplacerade väldigt bra. På fredag ska jag till begariet igen för att vara där, 06-16 är passet och det är 2:a gången jag är där då.

Det känns skönt att jag börjar när mina "andra" scheman är slut. Hade blivit lite dumt att bara börja på ett nytt när mina tider i special och kassa är kvar. Så det blev ju bra tillslut :)




Jag måste bara berätta om en sak till innan jag avslutar!

I förrgår var jag och mamma och hämtade mitt bord hos Bengt och Ann. Innan vi skulle åka kom vi på något sätt in på ännet vildsvin. Det finns ju som sagt gott om dom här ute i Hålanda. Jag har endast sett dom i mörkret och inte så tydligt.
De vildsvinen som springer runt här kring Skepplanda m.m är från början avelsdjur från gårdar. Dessa har då rymt från ihägnader och lever nu i det fria. De får 2 kullar på ett år, alltså de blir många bäbisar.
Denna tiden på året har de precis fått sin andra kull = arga mammor som man ej vill bråka med.

Bengt berättade om en väg man kunde åka där vildsvinen alltid är. Mamma visste vart stället var eftersom de brukar plocka svamp där.
Så jag, Titti och mamma fyllde två termosar med kaffe och gav oss iväg , mot vildsvinsmarkerna :)  Vi var ute strax efter 19.00. Vi åkte på en grusväg långt, långt bort. Lite då och då kom det hus. Men vi åkte framför allt förbi stora, stora ängar. Helt otroligt vackert! Vi såg stora flockar med rådjur. De var en större och mörkare variant en den vanliga. De ble knappt rädda när vi kom med bilen.
När vi åkte på vägen såg man runt omkring hur "uppbökat" det var. Vildsvin är som sagt klassat som ett skadedjur eftersom de förstår marker genom att böka upp jord och gräsmattor m.m.
Några gånger stannade vi och stängde av bilen. Helt kväpptyst. Helt plötsligt grymtar det till i skogen. Alla tre sitter helt blixtstilla. Jag satt i en bil och ändå var jag skit skraj, haha.

Vi såg tyvärr inga vildsvin. Men vi ska åka iväg snart igen, tänk att se dom flera stycken!

Dessa bestar fasar jag för varje kväll när jag går sista promanden med hundarna, usch.












Men nu ska jag dra på mig löparkläderna och jogga en sväng med hundarna. Vädret är absolut inte det roligaste, men sen när jag har duschat kan jag krypa ner i soffan med gott samvete och kolla på någon bra film.
I LOVE LEDIGT.



Ha en toppen dag!

Puss&Kram

Jessica


Kommentarer
Postat av: therese

Det blir nog jätte fint! Många kort!!:)



Din första dag på min födelsedag :)Lycka till!

pusar T

2009-09-23 @ 20:00:12
URL: http://theresechristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0