I´m back!

Japp, nu är denna tysta period över. Jag ska börja blogga ordentligt igen.  Det är framförallt för mina kära vänners skull, som är ute i världen. SÅ de kan hänga med hemma i Sverige också.





Den senaste tiden har varit...skit jobbig. Det är på alla möjliga vis. Mycket jobba = lite tid. Mycket eftersom jag bor hemma i Hålanda nu. Jag har även försökt fixa och trixa med mina jobbtider för att få så mycket tid med Jossan och Therese innan de åkte.
Många långa turer med bilen och lite sömn.

I förrgår kände jag att min kropp började säga "stop, så här kan du inte fortsätta". Jag hade ett ganska bekvämt jobbpass 06.00-12.00. Men det blev sent dagen innan, så inte mycket till sömn. Den morgonen sa jag hej då till Therese, jag sov hos dom.

Den morgonen på jobbet var en av de jobbigaste på länge. Jag kände mig trött och grinig. Jag hade nog inte förstått att de båda inte var hemma längre, bara lite.

Jag fasar lite för den dagen då jag verkligen behöver dom, och de ej är här. Man blir lite egoistisk, jag vet. "Att jag vill ha dem här för MIN skull" .

Men det är skit skoj att de åkt. Jag ska kolla lite på biljetter till Florens i morgon också.

Efter jobbet var det fika med min käre vän Walle. Vi fikade på mitt favorit fik i Haga. När klockan blev 15.00 begav jag mig hemåt. Det var nästan lite farligt att köra hela vägen hem till Hålanda, så trött var jag. När jag kom hem hälsade jag på alla. Sedan tog jag en solstol, et täcke och kudde. Jag gick till baksidan av huset. Där kurade jag ner mig under täcket och somnade så skönt så skönt. Det var lagom varmt ute, underbart.
Jag kunde inte sova för länge, började trotts allt jobba dagen efter kl 06.00.

Igår efter jag slutat jobbet åkte jag upp till klubbstugan. Ikväll var det match! Jag hade försökt "småladda" hela dagen på jobbet.

Jag ar där 1 tim innan samling. Tränarna var redan där.

Tid över? Vila? Ja tack!
Så jag passade på att kura ner mig i soffan innan alla andra brudar kom. mmmm.

Matchen vann vi! 3-1! Himmlans skönt!
Jag var hemma runt 22.30. Satte mig i soffan en stund. Sedan begav jag mig upp till min säng. Somnade med en gång. 10.00 Vaknade jag. Utvilad! Första sovmorgonen på länge!

Hitills har jag hunnit äta frukost, utomhus. Havregrynsgröt med te. Det är bara jag hemma + alla hundarna. De har fått varsit ben alla tre. Solen skiner. Det känns som en bra dag idag. Ska strax dra på mig ett par mjukisbyxor och ta en promenad med the dogs. Jag går en jätte mycig slinga längs åkrarna och skogen.

Ikväll ska jag jobba, stägning. Sedan jobbar jag dagtid på special i morgon. Efter det är jag ledig hela helgen!

 

Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska göra till helgen, jag får ta det som det kommer. På söndag är det i alla fall match igen.

Det är allt jag skriver denna gång. Finns säkert mycket mer att skriva om, men just nu vill jag utnyttja dagen och solen!

Ha det toppen.

Saknar er tjejer!

Puss&Kram
Jessica


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du inte har något att göra imorgon kväll, vad som som att träffa mig och ta några öl inne i stan. Har firma fest först men det kommer dö ut runt 11 antagligen. Hör av dig. Puss

2009-09-10 @ 16:04:28
Postat av: Emil

Förra inlägget va från mig. Glömde skriva namna.... Emil "S3" Carlsson

2009-09-10 @ 16:05:27
Postat av: Jessica

Vad kul Emil!



Jag hör av mig i morgon :)

2009-09-10 @ 23:13:52
Postat av: anna.w

när å var har du match på söndag då? kram

2009-09-11 @ 00:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0