Svampar i taket, Anticimex & oreda.

Hej Hopp!

Allt bra idag?...

Härligt!

Samma här!





 

För jag mår mycket bra idag. Vi vann igår! Sweet, sweet....
Jag fick dock en ordentlig smäll på mitt smalben, precis under mitt knä och precis ovanför benskyddet. Senare på kvällen kändes det knappt, men i morse gjorde det liiiiite mer ont kan man säga. Det är blått och ser ut som en stor bula som man kan få i pannan.

Idag hade jag + 7 andra på jobbet en "Anticimex-kurs". Vi skulle träffas 07.30 vid lastkajen, så jag sov i Partille inatt. På vägen ner till jobbet hämtade jag upp Cissi.

När vi begav oss från jobbet körde jag & Cissi först. Vi skulle bort mot Tagene. Klockan var ca 07.40 när vi kom ut på motorvägen. Fortfarande köer innan Tingstadstunneln....
De andra hade tagit "Angeredsvägen".
"Shit" tänkte både jag och Cissi, vi kommer bli sena, kursen började nämnligen kl 08.00.
Men på något sätt lyckas tajma perfekt! Kl 07.56 parkerar vi utanför Anticimex, najs.
Vi hinner till och med föra de andra :)
Kursen som vi gick idag handlar om livsmedelshygien m.m. Det var en lång dag, men det var ändå intressant. Det är sjukt vad bekterier och skit det finns.
Kul också att vi var några stycken från jobbet, det blir lite roligare då. Då får man ju reda på lite allt möjligt. T.ex som att Carita brukar "mäta korven"  på tisdagar. Det är alltid bra att veta!

Strax innan 17.00 körde jag hem mot Hålanda, hämtade upp syster på vägen.
När jag kommer hem får jg en liten chock. Det är svamp i hela nedervåningen, svamp.
Igår var nämnligen mamma, pappa och några andra iväg och plockade massor av svamp, igen.

Denna gången skulle ha "torka" alla trattisar. Så i köket var hela köksbordet fullt med svamp och inne i vardagsrummet hängde det svamp från en typ av "stång" sm hängde i taket. Haha, helt galet.

Men svampen ska torkas i rumstemeratur, så det fick bli så.

Innan middagen blev det en löprunda med Zantis i det härliga kvällsvädretn :)

Sedan efter duschen kollade jag på Idol. Efter det gick jag för att kolla vad för kläder jag skulle ha på mig i morgon. Jag får rent ut sagt PANIK av att ha allt "nerpackat" Mycket av mina kläder har jag inte packat upp. Jag flyttar dock om 2 veckor, känns lite onödigt. Hoppas tiden går fort :) Det ska bli skit skoj att flytta, denna gången blir det en ordentlig flytt också!

Viktor är för rolig. "Jessica, ska du åka och hälsa på Jossan i Italien till hösten?"

"Ja, vadå då?"
"Vad bra, då kan ju jag bo i din lägenhet!"
"Ähh......nej."
"Man va? Faaan Jessica. Jag kommer städa, jag looovar."

Haha. Jag är inte elak. Det är hans eget fel. Jag ser hur han sköter sitt rum. Han får skärpa sig innan jag lånar ut den till honom. Therese skulle kanske vara lättare, hon vet i alla fall hur man städar :)



Men nu ska jag nana. I morgon jobbar jag 12.00-22.00. Jag stänger special. Får se om jag åker hem till Hålanda efter det, jag jobbar nämnligen torsdag. Men på fredag är jag LEDIG! Wiihooo! Jobbar helgen...Är ledig på tisdag :)


Puss&Kram

Jessica

Sov gott & vakna torrt


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag misstänker att du saknar juffi:P

2009-09-17 @ 01:00:15
URL: http://akkiilles.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ooooja.

2009-09-18 @ 00:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0