You know that I could use somebody

Somebody like you...







Just nu är jag på en av mina absoluta favoritplatser, sovrummet, sängen...
Den här stunden har jag tänkt på varje timma sedan kl 12.00 idag då jag började jobba.
Idag var en av de tuffaste dagarna på jobbet jag haft på länge.

Jag började dagen med att vakna upp i Therses säng hemma hos familjen Christiansen 06:30.  Då gick vi alla upp för att fira Frida som fyller 17 idag, stor flicka!

Sedan
åkte folk till skola och jobb. Jag gick tillbaka till sängen och somnade om en stund igen. Thereses rum är så anorlunda nu, det är så tomt. Det är licksom ingen "therese" där längre. Kändes jätte konstigt att vara där.Kl 10.00 vaknade jag, då blev det frukost. Helene var ledig idag, så vi åt frukost tillsammans.

Det är väldigt mycket att göra på special denna veckan på jobbet. Jag jobbade egentligen 16.00-22.30 i förbutiken idag. Men jag jobbade några timmar på special innan eftersom det var mycket att göra där. Så det blev en lång dag, igen.

Jag är inte jtte förtjust att stänga förbutiken. Jag har ingen rutin där. Jag kan hoppa in och jobba där ibland, men långa hela pass är inte riktigt min grej där.
Det var stressigt, stressigt. Josse slutade kl 20.00. Men då precis innan hon skulle gå fick hon en kund som skulle hämta ut fotbolls-biljetter. Mitt i köpet märkar hon att "biljett-pappret" är slut.

En nödlösning var att få några av Willys. Så dit sprang jag, och sedan tillbaka. Jag kan säga er att det var dagens löpträning!

När vi tillslut gick upp mot omklädningsrummen snurrade allt i mitt huvud "Gjorde jag allt ordentligt ? m.m"
Mest av allt ville jag bara hem, men jag visste att jag hade en seg bilresa på 45 min hem.

Segt.

När jag kommer hem möts jag av två helt underbara varelser. Jag bara sätter mig ner på golvet och nästan välter av att de så gärna vill hälsa. Underbara Zantos och Pepsi.

Sedan möter jag mamma, hon ser på mig med en min som betyder "Välkommen hem, nu kan du andas ut".
Hon säger jämt "Jessica, du måste varva ner ibland." "Du behöver inte jobba varje dag, våga säga nej" Bla bla bla....

Hon är toppen snäll, men det ordnar sig :)


Innan jag gick upp till min goa säng gjorde jag i ordning en riktig "mysko" kvällsmat. Ett glas oboy + en tallrik med bara tagliatelle pasta. Smakade mumma!

Nu ska jag snart nana.
I morgon kommer en dag som jag längtat länge på, fredag. Och fredag = LEDIG
I morgon ska jag hita på lite allt möjligt. Saker som jag inte hunnit nu när jag jobbat så mycket.

 

Idag fick jag föresten hem mina "andress-ändring" papper. Nu börjar jag känna det lite på riktigt, att jag snart har min lägenhet! Jag längtar så in i bänken!

Ne, nu måste jag nana. Innan jag somnar med datorn i knät.

 

God natt

Dröm härliga drömmar

Puss&Kram Jessica

 


Kommentarer
Postat av: Sandell

Hejsan, nu har jag med hittat hit! xD

Tack Facebook!

Det där lät som en seg dag, men visst är det underbart när man kommer hem till sina små hundar, dom blir alltid lika glada! xD



See ya on monday, pusspuss!

2009-09-18 @ 11:16:27
Postat av: Jessica

Kul att du hittat hit Elin!

2009-09-18 @ 18:56:03
URL: http://jessicaszanto.blogg.se/
Postat av: therese

Det känns konstigt att inte bara kunna ses, och moste fixa en telefon snart så vi kan prata! Love Therese

2009-09-18 @ 19:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0