Syskonen Szanto

Idag har jag haft en toppendag med mina goa småsyskon.

Klockan 11 gick jag upp för att duscha m.m. Therese C hade redan åkt hem, Sune hämtade henne runt 9-tiden.

Jag vet inte riktigt nä vi kom hem inatt...runt 04.30 någon gång.
Jag och Therese hade träffat Anna Zetterlund ute.
Det var härligt att träffa goa glada Anna :)

Vi tog buss 513 via Öjersjö när vi skulle hem. Viktor kom på bussen på Slättenvägens hållplats. Han och Therese skulle sova hos mig.
Det var riktigt skönt att krypa ner i sängen efter en lång natt ute på stan.

När klockan blev 12 idag försökte jag väcka Viktor. Han låg nerkurad i min soffa.
Tillslut vaknade han till liv och gick in för att duscha. Under tiden gjorde jag lite frukost åt oss.
Det blev  musli och yoghurt. Jag värmde några frysta bär som jag la på muslin. Det blir mumma!
Vid sidan av blev det en apelsin och lite stekt bacon.

En perfekt brunch!

Runt 14-tiden åkte vi alla syskon in till stan.
Vi åt lunch på Franks. Vi satt på uteserveringen och åt mat och pratade om allt möjligt. Underbart.
Vi hade köpt biljetter till "Clash of the titans" i 3D.  Den skulle börja 18.15.
Efter lunchen gick vi en sväng i stan.

Jag har haft en underbar dag med Viktor och Titti. Det var härligt att träffas alla 3 samtidigt.
Efter bion var det dags att gå hem.

Titti och Viktor skulle ta vagnen till Centralen där deras buss till Hålanda gick. Jag själv skulle mot Korsvägen där min buss gick.
Det kändes nästan märkligt att vi inte skulle åka hem tillsammans.
Denna tanken slog mig när jag kramade om dom för att säga hej då.
Jag ville ju följa med dom, jag ville också hem...

Jag blev själv lite förvånad att jag kände det så. Jag tänkte på det när jag gick mot Korsvägen.
Jag hade sådan lust att bara vända om och springa ikapp dom och säga "Vänta på mig! Jag ska också hem! Vi åker alla hem tillsammans. Hem till våran familj."

Jag kom in i en liten deppig svacka. Jag fick vänta på bussen i 15 minuter. segt.
Självklart är det härligt att ha egen lägenhet m.m.
Men jag gillar "hemma", jag älskar det.
Jag gillar känslan att komma hem. Där är det alltid liv och rörelse samtidigt som det är den perfekta platsen för att varva ner.

Men jag tänkte på att jag ska till Hålanda snart. Och så blev jag på gott humör igen när jag tänkte på dagen som gått och alla småsaker som fått mig att skratta.

Jag har banne mig två riktigt underbara syskon.
Ni är er själva och fullkomligt naturliga rakt igenom.
När man är kring er kan man inte låta bli att vara glad.


Att få äran att ha två syskon som er är guld värt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0