dagens middagstips!





Jag är jämt och ständigt ute efter roliga, spännande, enkla och inte allt för dyra mattips och ideér.
Ibland köper jag hem ingredienser för en viss måltid. Men oftast använder man sig av fantasin och ingredienserna som finns hemma i köket.

Idag blev det en typ av chiligryta och quinoa.

Jag har köpt frysta innelår fileér från Kronfågeln. Himmlans bra! De är små och precis lagom att steka eller tillaga i ugnen utan att de behöver ta en evighet.

Jag började steka dessa.
Sedan tillsätter jag gul och röd lök.
Efter ett tag lägger jag i lite svamp och tomat.
Jag använder mig av ca 2 dl vatten och tillsätter några matskedar creme fraiche för att göra det till en gryta.

För att få till själva cilismaken använder jag mig av chilipulver. Jag har även lite, lite vitlök i.
Självklart blev det lite salt och peppar också.
Jag använder mig av hela pepparkorn som ja maler direkt ner i maten, bäst smak då :)
Min favorit som jag har just nu är en blandning av 4 sortes peppar, passar till det mesta. 

Jag blandar ihop grytan och quinoan. Självklart blir det lunchlåda.


Perfekt och mycket mycket gott! 





Kommentarer
Postat av: Anna

Åå det ser jättegott ut! Nu blev jag lite hungrig. Maten här på skolhemmet (är i Köpenhamn nu) är sannerligen inte den bästa. De flestas magar brukar göra uppror. Tänkte fråga dig om du vill lägga till min hemsida bland dina länkar här på bloggen? Försöker visa mig på så många ställen jag kan för att folk ska hitta till mina smycken :)

Kram.

2010-02-08 @ 20:08:07
URL: http://www.annasmyckeform.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0