Vad har du gjort i helgen?






Ja...

Jag har haft en utmärkt helg hemma hos min underbara familj i Hålanda.
Det är den 3:e "lediga" helgen i rad som jag är här.
Förra gången jag var här en helg var även Therese C med.
Hon följde med denna gången också.

I fredags efter jobbet skulle jag möta Therese inne vid Centralen där pappa skulle hämta upp oss.
Jag hade bara ett problem....

Jag skulle ha med mig min STORA väska med alla ljus i. För er som inte vet så säljer jag ljus och inredningsprylar från Party Lite. Jag skulle ha visning i Hålanda på lördagen.
Väskan är enorm, och inget att rekomendera om man ska åka buss...

Tänk er denna enorma väskan + min väska med saker till Hålanda.
Men jag lyckades ta bussen in till stan!

När vi svänger in på gatan i kära Hålanda tittar jag ut på ängarna. Det är så vackert där ute nu, så himmla mycket snö.
När jag kommer innanför dörren möts jag av världens bästaste bästaste vovve, min Zantos. Även lilla Pepsi springer runt och vifftar på svansen. I köket kramar jag om min goa mamma.

Till middag blev det soppa med goda brödsorter som mamma handlat från ett väldigt bra bageri i Ale, mumma.
Sedan kör jag mamma, pappa och Helene till mc klubben. De är ju alltid där på fredagar.

När jag kommer hem sätter jag på lite gott kaffe till mig och Therese. Min snälla mamma hade köpt jättemycket naturgodis till oss som vi mummsade i oss.
Viktor kom ner för att hitta något gott i köket. Istället tog han "några" godisar från oss. Han tog nästan all choklad. Nu fanns det bara några få kvar + nötter och torkad frukt.

Han är i fjällen nu i 1 vecka. Han kommer nog se ut som ett vrak och fortfarande lukta öl när han kommer hem...
Han hade med dig min och Tittis present, en Tequila flaska. Usch....

Kvällen var precis lagom. Både jag och Therese var mycket trötta efter en lång vecka av jobb.
Kl 9 på lördagen gick jag upp för att gå en sväng med hundarna.
Solen sken in genom fönsterrutorna, vädret var underbart.
Ingen annan var vaken.
Det var bara Zantos som vaknade när jag gick upp. Jag gick till köket för att göra en macka. Sedan ut i hallen för at klä mig varmt för promenaden.
Jag var hemma igen strax innan 10.30. Det var ljuvligt att vara ute och gå.

När jag kom hem hade resten av familjen vaknat. Vi gjorde lite god frukost.
Resten av dagen bestod av ljusvisning och sedan bara allmänt latande, inge ansträgningar alls. Helt prefekt.
Vi kollade melodifestivalen, den var väl sådär. Gillar Andreas låt, gillar honom för övrigt också :)

Idag gjorde vi inte så mycket på dagen. Lite hundpromenader och mys i soffan. Innan jag och Therese körde hemåt lagade mamma lite scones och kokade upp lite te. Så tog jag, Therese, mamma och pappa en liten fika.
Sedan skottade vi fram min bil i snön för att köra hem till verkligheten. Jag hade träning i Kristinedal.

Nu sitter jag här och ska nu varva ner genom att kolla på film, Precious.
I morgon är det jobb, sedan träning.

Gjorde föresten en väldigt god middag idag! Inget märkvärdigt.

Jag stekte upp squash, morötter, tomat, lök och paprika i olja. Sedan tillsatte jag lite vatten ihop med fiskbuljong och ostron sås/fond. Precis innan det var färdigt slängde jag i lite räkor och "crab sticks".

En enkel och god söndagsmiddag!


Nu ska jag krypa ner under täcket och kolla på filmen. Självklart står en kopp te på nattduksbordet och svalnar....


Innan ni lämnar min blogg måste ni se trailern för filmen Precious.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0