När jag blir stor.

När jag blir stor ska jag bli.....



Ja, vad sjutton ska man egentligen bli?

Denna frågan kretsar i mitt huvud dag och natt. Extremt jobbigt.
Jag vill absolut sticka och plugga i USA. Men innan jag bestämmar något helt säkert måste jag ha gjort klart för mig vad jag ska plugga där.

Enligt planerna ska jag börja plugga 1 termin. Sedan får jag se om det blir mer.
När man söker in till den skolan ska man välja lite olika kurser som man vill plugga.
För mig är det viktigt att ha användning av dessa kurser inför det ska jag plugga när jag kommer hem till Sverige.

Men vad vill jag bli när jag blir stor?...

Jag har alla möjliga olika funderingar.
Jag måste ta tag i detta och bestämma mig, på riktigt.

Jag vet i alla fall att jag inte hör hemma vid ett skrivbord hela dagarna. Jag vill jobba med människor.



Vad?
Hur?
När?



Vad komplicerat det är att bli vuxen. Livet lekte utan problem när man var liten. Fast att bli vuxen innebär inte att livet inte leker. Det gör det, varje dag är det nya utmaningar, tro det eller ej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0