Äntligen är dagen kommen!

Som jag har längtat och räknat ner till den här dagen.

Nu är jag här, hemma i Hålanda.
Sitter vid köksbordet med en god kopp kaffe.

I soffan sitter mamma och pappa och tittar på någon action-film.
Hundarna har somnat in för natten och på övervåningen är syster Titti.

Jag ska nog lägga mig i soffan sedan.
Och jag bryr mig överhuvudtaget inte om jag somnar där.
För jag har semester.
Om jag är trött i morgon på förmiddagen kan jag gå och lägga mig en stund, för jag har semester.

Idag har verkligen varit en toppendag. Jag är glad i hela kroppen just nu!
Idag runt 10-tiden blev allt  helt klart för Goa.
Jag, Anna och Kiwi har fått ledigt och resan är till och med betald!
8-23 november ska vi brudar tillbringa tiden i Goa, Indien.

Jag citerar Kiwi:
"Gissa om vi ska sitta med en kall öl, röda på ryggen och fnittra. ingen tidspress, äta när man är hungrig, sova när man är trött.."

Tänk er att göra detta när det är som mörkast i vårat gråa Sverige, oslagbart.



Goa...



I slutet av arbetsdagen idag satt vi "bagar-tjejer" vid bordet inna i bageriet och småpratade lite. Det var kul att avsluta det så.
Sedan åkte jag med Anna till Shell och visade henne hur man tankar, söta lilla Anna.
Hemma vid lägenheten väntade pappa med motorcykeln.
Vi packade den med mina saker och sedan körde vi hem mot Hålanda.

Det var en härlig känsla att åka idag. "Bye bye jobbet och hej på dig semester!"
Det var så varmt i luften, ljuvligt att åka mc!

En stund efter att jag kommit hem tog jag hundarna och cyklade till en av sjöarna längre in på vår gata.
Där blev det bad.
Sedan satt jag där på udden och titta ut. Det var så jädrans skönt att sitta där! Jag skulle kunna sitta där hela kvällen!

Tillslut cyklade vi hem. Där hemma var det middag. I Love Home.

I morgon ska jag.....
Jag vet inte vad som händer...
Jag tar dagen som den kommer...no stress.

Bilder från idag :)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0