"Jag gör det sen"

Idag har jag räknat nästan varenda minut på jobbet.
Jag ville ut, ut, ut.
Ut och känna värmen.
Jag vill verkligen ta vara på de soliga dagarna. Det är ljuvligt ute.
Så snälla, klaga inte på värmen. Klaga inte på sommaren. För den är över på några sekunder.

Trotts en ganska seg dag på jobbet, gjorde vi ändå det bästa av situationen.
Vi tävlade bland annat om vem som kunde göra ett brytbröd snabbast.

Sedan skulle jag och Anna göra en deg på så kort tid som möjligt.
Det blev en stor deg av den grova frallan rågbräck.
Vi kom överens om att vi skulle försöka få under 18 minuter. Om vi inte klarade detta skulle vi göra 20 stycken utfallssteg.

Mitt uppe i våran lilla tävling dyker personalchefen Calle upp.
Blickarna vi gav honom betydde: "Stör inte nu! uuuttt".

"Calle, vi kan inte prata. Vi måste fixa detta. Men det var kul att se dig!"

Tid: 13 minuter

Göööttt! Vi var helt imponerade! Vilket team!


Idag skulle jag till Otto, där skulle vi se på Alice In Wonderland.
Efter jobbet blev det lite mat och fotboll på TV:n.
När det var ca 20 min kvar innan jag skulle bege mig till bussen kände jag en står våg av trötthet träffa min kropp.
Så fort man slappnar av blir kroppen trött.
Jag satt upp i soffan och nästan somnade. "Låt mig få sooooova!" Skriker min kropp.

Det gick inte att få bort tröttheten. Jag sov i ca 13 minuter, sedan fick jag börja vakna till liv igen.


Filmen som vi såg var helt otrolig. Jag blev helt fascinrad av alla effekter m.m. Det är en film som jag kan rekomandera.

Men nu ska jag sova. I morgon blir det en cykeltur mot sol och bad. Kvällen ska bestå av god mat, dryck och sällskap.
Sov gott och dröm härliga drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0