Lyckad helg!

Efter en mycket lyckad helg, är det tillbaka till verkligheten igen.

Lördagen blev mycket mysig med god mat, dryck och trevligt sällskap.
På söndag blev det att vi hamnade i soffan efter att vi vaknat. Där kollade vi på film.
Runt 12-13 körde Jossan mig hem.

Sedan på eftermiddagen gick jag, Therese och Jossan på Röhsska Museét.
Efter det gick jag och Jossan till Resturang Söder där vi beställde in varsin underbar pastarätt.
Sedan begav vi oss till Bergakungen.
Innan bion blev det varsitt glas vin och en massa härligt tjejprat uppe i baren.
Lovley!
Sedan var det dags för Sex And The City 2.
Den har egentligen ingen direkt handling, men det är trotts allt SATC och det är gott om roligheter att skratta åt!

Sedan blev det hem för att börja ladda batterierna inför måndag.

Igår var det jobb som vanligt.
Efter jobbet lagade jag middag. Sedan på kvällen blev det bio, igen. Jag såg Eclipse, igen.
Inga problem flör mig!

Efter att jag såg den på bio för första gången sa jag att jag gärna kan se den igen.
Så jag och Rikk gick och såg den.
Underbar, underbar.

Idag har jag sovit länge, länge, länge. Jag sov till 10.00 = 5 timmars sovmorgon för mig. Så brukar jag och Therese tänka :)

Det blev frukost och sedan var det dags att tvätta lite.
Efter det frågade Rikk om jag ville följa med och fiska.
Varför inte? Det blev lite ändrade planer idag så det passade perfekt!
På väg upp till Rickard stannade jag till för att köpa korv och korvbröd.

Vi cyklade till lilla Kåjön.
Rickard började att fiska lite mört, som vi sedan skulle ha till att fiska de stora gäddorna.
Efter en stund går han iväg för att fixa en grej. Då tar jag spöt och vevar in. Sedan testar jag att lägga på bete helt själv.
Så säger Rickard att jag ska kasta åt höger. Men så träffsäker som jag är så råkar det bli åt vänster, långt bort.

"Men Jessie, helt fel. Veva in igen"
"Oj då, haha. Okej jag vevar in. Men Shit! Jag har fått fisk!"

Jodå, den "felaktiga" kastet blev reslutatet för första fångsten av mört. Haha...vilket flyt.


"Mörten som var ett misstag. Jag är en riktigt sportfiskare helt enkelt"


Men nu ska jag nana. I morgon är det jag och Anna Panna som ska baka bröd på ICA Maxi Partille, sweet.





Bagarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0