Ystad

Några dagar har gått sedan vi kom hem från mysiga Ystad.

Det blev en klockren mc-resa! Jag är helnöjd och det är nog resten av de som var delaktiga också. Vi var totalt 4 st mototrcyklar som åkte ner.

Under dessa dagar besökte vi Kiviks marknad, Simrishamn, Ale stenar och Smygehuk.
På väg till Kiviks marknad åkte vi vis Österlen, gud så fint det var!

Några av ställena som vi besökte har jag redan varit på, som liten.
Men det är en helt annan känsla att åka motorcykel.

Kvällen innan vi åkte hem stod Erik som kock hemma hos Mats och Marie i Ystad.
Till middag blev det hemmagjorde biffar, entrocote och fläskfilé tillsammans med potatisgratäng. 2 olika såser och en underbar ungersk tatsiki som tillbehör.
Det smakade underbart!

Senare på kvällen bjöd moster Marie mig på en mycket god likör med smak av vit choklad, Marry´s hette den. Det är verkligen något att rekomendera!

Resan var en härlig start på min semester!
Nu har jag unnat mig några goa lata dagar i Hålanda också.
Häromdagen var Christiansen här med hundarna och hälsade på, trevligt trevligt.

I morgon bär det av mot havet, Almön.
Det blir jag, mamma och Titti.
Det blir sol, bad(förhoppningsvis) och träffa lite goa släcktingar.

På torsdag ska jag till Partille. Då ska jag och Jossan nämnligen plocka svamp! Wihoo! Det ska bli riktigt mysigt.

Men nu ska jag hjälpa pappa lite. Han har bytt ytterdörr idag. Lite då och då har jag och farmor hjälpt honom.
Men vilket väder vi har haft! UNDERBART! Riktigt semesterväder!


Bye bye!




Pappas.



Pappa är Road Capten i Halaskepp mc, så han bestämmer vägen.




























Kiviks marknad.


Mats tester en gasmask....förvånad? nej....


Solnedgång vid Kivik.


Kusinen Anton.



Meine coonen Spokey som är störra än taxen Max.



Frukost



Min framtida bil. Om jag börjar spara nu kanske jag har råd i mitt nästa liv.



Mats visar vägen mot Ale stenar.


Ale stenar, varmt som sjutton!



Stranden.



Pappa tittar ut över Ale stenar.



Fina Marie.



Smygehuk. Här kan du hitta havets delikatesser!



Sillburgare, svårslaget.





Sjöbo rakan.





Erik fixar middagen.







Hemma.

Mer bilder finns på Facebook ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0