Jag vill.

Jag vill blogga oftare.
Oftast gör jag hela bloggandet till en för stor sak. Jag tycker det tar för mycket tid att skriva ibland.
Men jag vill blogga. Även om jag ibland kanske bara skriva några rader, så ska jag blogga.

Igår var en stor dag. Min lillebror tog studenten. Min lillebror.
Jag blir så stolt.

Idag var det jobb mellan 6-15. Sedan hem en snabbis och efter det bar det av upp mot Öjersjö för att fira Lina som tagit studenten.
Strax efter 19 blev jag och Camilla körda till träningen.
Idag var det träning i regnet på en go, lerig gräsplan mellan 19.30-22.00.
Men vi hade riktigt skoj. Några vurpor blev det allt!

På väg hem från träningen tänkte jag på vad jag skulle hitta på i morgon.
Alla jobbar = ingen att vara med på dagen = ensam och lite uttråkad.
Då fick jag en liten känsla av ångest. Jag ville inte alls vara hemma hos mig hela dagen i morgon.
Det ända som kom upp i mitt huvud var Hålanda, Hålanda, Hålanda.

Ett hus med lite folk och rörelse i.
Jag är hellre hemma i Hålanda i morgon än helt ensam i min lägenhet.
Det är trotts allt bara hundarna hemma på dagen. Men det är ändå hemma.

Så jag bestämde mig snabbt, ja skulle åka ut till Hålanda.
När jag kom hem hade jag 15 minuter på mig att duscha och packa med mig saker.
Det fixade jag. 20 minuter senare satt jag på bussen på väg ut till Hålanda. Det tog ca 1 timma ut. Sista biten kämpade jag för att inte somna, haha.
Mamma hämtade upp mig på busshållplatsen.
När vi kommer hem säger mamma:
"Ska vi äta ostbågar, dricka Pepsimax och kolla på senaste avsnittet av Grey´s?"



Öööö...ja!


Så vi kröp ner i soffan.
Vilket avsnitt det var idag! Helt otroligt bra!

Men nu ska jag nana. Är väldigt trött.
I morgon ska jag försöka vara ute på en ordentlig promenad med hundarna.
Ska fortsätta öva lite "spår" med Pepsi(v har precis börjat träna på det).
Sedan vid lunch är planen att äta lite och kolla på filmen "Flickan från ovan".

På eftermiddagen ska mamma och pappa få present, för de firar 21-årig bröllopsdag. De kommer förhoppningsvis bli väldigt glada över sina presenter :)




Men som sagt, nu ska jag nana...

Sov gott & dröm härliga drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0