Alla har vi våra "måsten"

Sitter här vis mitt köksbord. I bakgrunden spelar jag lite lagom lugn musik. Solen lyser in i hela lägenheten, jag älskar det.
Jag väntar på att min middag ska bli färdig på spisen.
För en stund sedan fick jag ringa mamma och fråga en sak.
"Hej mamma, vad gör du?"
"Hej! Jag är ute och går med hundarna. Vad gör du?"
"Jag lagar mat. Men jag har en liten fråga....hur kokar jag potatis?

Haha. Dagens sanning! Jag har aldrig kokat potatis. Jag har bara skalat potatisen när jag fortfarande bodde hemma. Klart jag visste på ett ungefär, men inte helt. Men nu vet jag! hihi.


Idag har jag vait ledig. När jag är ledig mitt i veckan använder jag alltid den dagen till alla mina "måsten".
Idag har jag t.ex:

*Tvättat...massor. Eftersom jag varit i Italien.
*Tränat.
*Ringt en massa "måsten"-samtal som tandläkaren och frisören.
*Städat.
*Handlat lite.

Goodie Jessie! Där snackar vi vuxenpoäng! Men det måste göras, tyvärr.


Nu har jag hela kvällen framför mig till att bara ta det lugnt.
Jag ska kolla lite saker kring SBCC. Jag måste försöka komma fram till vilka kurser jag vill läsa.
Men först ska jag sätta mig i soffan för att äta och kolla på Greys.

Här får ni lite bilder också. Dessa togs i helgen av pappa. De var iväg en sväng i Dalen med alla hundarna.
Dalen som vi kallar det ligger i Hålanda. Ett jätte fint ställe som jag älskar att gå eller åka till.






































Föresten...
Igår var en superrolig träning, och i förrgår. I morgon kommer säkert bli lika rolig. Wiiee..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0