Färgningen avklarad!

Så, nu är steg 1 avklarat.

Planen idag var att både klippa och färga mitt hår.
Men så blev det ej...

När klockna var 16 mötte jag upp Mia på Bellbox.
Vi hade bokat in klipp och färgning mellan 16-18.
Vi börjar prata om hur hon ska göra med håret. Jag är som sagt ute efter lite ljusare nyanser, nu när våran närmar sig och allt.
Jag erkände mina synder att jag färgat håret två gånger med "ICA-hårfärg" som de kalar de färgerna man köper i livsmedelsbutiker. Och detta är inte bra.

Förra färgan jag använde var det till och med lite rött i, ajajajajabaja...
Så planen var att lägga ljusare singor o den övre delen av håret. Jag skulle behålla samma bruna färg undertill, självklart färgade hon om den "vanliga bruna", fast till en finare brun.
Nu hade vi också kommit överens om att vi inte skulle hinna klippa, det får bli nästa vecka.

Mia sa att hon inte ville bleka för mycket eftersom det sliter så mycket på håret. Och detta var helt OK för mig. Mitt hår tar ganska lätt stryk eftersom jag har sånt självfall m.m.
Så hon började färga. Först brunt i underhåret. Sedan folieslingor i resten. Sedan sköljde hon av all färg.
Nu var steg 1 av blekningen avklarad. Slingorna var lite rödaktiga i färgen, men det var planen. För nu skulle det i en annan färg. Så fick jag sitta en stund med färgen i, samtidigt som det värmdes.
Sedan skulle håret sköljas igen.
"Så Jessica, nu har du en riktig vitaminbomb i håret."

Najjs!

Mitt mål är att få håret riktigt fräscht till våren. Jag har inte orkat brytt mig det senaste om mitt hår. Jag använde olika schampo och balsam och tog inte hand om det helt enkelt.

Hon fönade håret torrt. Hon var så glad att håret blev så bra. Pga att jag färgat det själv några gånger är det mycket kemikalier och detta kan påverka blekningen negativt. Men hon var nöjd och jag var nöjd!
Det blev precis lagom. Det ser lagom naturligt ut och jag gillar tonerna. Jag var lite nervös att det skulle bli för ljust.
Men vi bestämde att vi lägger i nya slingor i maj. Sedan får solen sköte lite av blekningen till sommaren :)

Jag passade även på att köpa nya hårprodukter.
Hon valde ut en 3-serie från Kérastase. Den heter Ciment Anti-Usure. Den är till för att bygga upp och stärka håret. Det var schampo, balsam och en produkt som jag ska lägga i håret efter jag tvättat det. Det har samma effekt som de andra produkterna + att det skyddar mot värme upp till 200 grader. Perfekt för mig som plattar håret :)







Jag gick därifrån mycket nöjd, och ett antal lappar fattigare...
Men ska man vara fin måste man lida pin!

Nästa vecka ska det klippas lite också :)

Nu ska jag sova. I morgon ska jag joba med Anna, wiihoo!
Sedan på kvällen ska jag träffa TC. Vi ska ta en powerwalk, sedan får vi se vad som händer.


Natti natti.







Kommentarer
Postat av: felin

VISA BILD!!!!!

2010-03-06 @ 03:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0