Långfredag.....?

Idag känns det som om långfredagen passerat, bokstavligen talat.

Idag på jobbet fanns det att göra hela tiden. Tiden gick fort, men ändå känns dagen som en evighet.
Idag mådde jag lite konstigt också, men det blev bättre på eftermiddagen. Det är nog bara tillfälligt :)

Efter jobbet hämtade och betalade jag min nya skidjacka. Det blev en "off-white"-färgad. Är mycket nöjd.

Idag på jobbet hade jag skrivit en liten "kom-ihåg-lista" på vissa saker som jag skulle ha med mig.
Precis innan 16.00 kommer personalchefen Calle in i bageriet.
Så säger Johanna: "Här Calle, detta är Jessicas packlista för Sälen".

Så läser Calle upp den...

* Vattenflaska
* Sittunderlägg
* Termos
* Mat?
* Vantar
* Alkohol

"Så detta är din packlista för sälen? Lite få saker kanske...Ska skriva till lite bara"

* Vattenflaska
* Sittunderlägg
* Termos
* Mat?
* Vantar
* Alkohol (Jäger)
* Skydd (gummi)

Så försökte jag förklara för honom att det är inte är en sån skidresa...


Åter till verkkigheten, idag.
Strax innan 19.00 träffades jag och mina kära vänner utanför ICA för att gå inte och handla lite middag. Vi körde på grillad kyckling, potatissallad och bröd. Mumma...
Efter maten åt lite lite chokladtårta.
Trevligt.

Nu har jag nästan skrivit klart min "riktiga" packlista.
Planen för i morgon lyder:
Upp och packa kläder m.m. Äta lite frukost. Sedan jobba i kassan mellan 12-15. Strax efter 15 hämtar TC upp mig så kör vi hem till Hålanda. Där ska jag hämta mamma och pappas peugeot som jag ska få låna i 1 vecka. Jag ska även hämta med mig lite skidsaker.
I Hålanda ska vi äta lite middag också. Sedan kör jag och TC hem i varsin bil hem till Christiansen.
Vi ska packa bilarna i morgon kväll.
På söndag bär det av mot Sälen!

Det ska bli underbart.

I morgonkväll ska jag och Therese bränna lite CD-skivor som vi ska ha i bilen.
Jag tycker själva bilresan ska bli skitskoj den med :)


Men nu ska jag sova, är gudomligt trött.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0