Home sweet home




Klockan är nu ca 22.
I morgon börjar vardagen igen. Klockan 05.00 ringer klockan. Jobbet väntar!

Nu är nästan allt klart med läganheten. Flyttade hit alla sakerna igår.
Min snälla mor ställde upp och körde hit allt.

Det känns lite konstigt att sitta här. För 1 vecka sedan var jag på andra sidan jordklotet, knas.
Sedan januari har jag, Anna, Petra och Emma rest runt i Asien.

I söndags var det dags att komma hem till swe.
Efter en lång resa från Bali till Sverige stod vi där på Landvetter flygplats. Vi hade precis packat ner våra flightbags. På med ryggan, för sista gången.

Precis innan vi gick ut blev det en stor gruppkram.
Precis då kände jag "shit, det är verkligen slut nu....vi kan vänta lite, lite till".

Jag var lite nervös innan vi skulle gå ut. Känns som om jag skulle springa ut på studenten igen.
När jag går ut ser jag min fina familj där.
Jag ser mamma, Titti och Jossan bryta ihop(som jag anat) och sedan jag farmor, Viktor och Rickard.
Det var en otroligt härlig känsla att krama varenda en av dom!

Jag, Jossan, Viktor och Rickard åkte med samma bil till Hålanda.
Nu väntade nästa grej...Att träffa min underbara hund!

Jag var så nervös på hur han skulle reagera.
Titti öppnade dörren. Ut kommer Zantos springande, mot mig!
Då insåg jag verkligen hur stor han är!
Han var runt omkring mig hela dagen. Lite då och då kom han fram och puttade med sitt stora huvud mot min arm. "Äntligen är du hemma"




Runt 14 började folket dyka upp.
Det var så härligt att få träffa alla!
Vi åt mammas smörgåstårta och till efterrätt blev det chokladmoussé och äppelpaj. Smakade magiskt!
Titti visade en film som hon gjort till mig, då lipade jag verkligen...kunde inte sluta.
Tavlan som hon gjort ska upp bland mina andra kort här hemma.

På kvällen stannade Jossan och Rickard.
Jossan hade tagit ledigt från jobbet på söndagen + skolan på måndagen...fina, fina Jossan.
Det var så härligt att träffa henne igen. Hon är oslagbar för mig.
Innan vi somnade gjore vi lite kvällsmat och te. Sedan låg vi och pratade, länge.





Runt 01.00 på natten åkte jag, mamma och Jossan in till stan. Pappa har varit på resa ned Jobbet i Berlin och mamma skulle hämta upp honom.
Jag följde med för att överaska honom. Och det gjorde jag allt!

När jag sedan på natten innan jag precis somnade in låg jag och tänkte.
Äntligen var jag tillsammans med alla. Jag är en sån familjetös, det är galet.
Men de betyder otroligt mycket för mig. Jag har lärt mig att man ska uppskatta varenda minut med dom.

Dagen efter blev en riktigt lazy dag. Jag och Jossan hade pyjamas mesta delen av dagen.
På eftermiddagen gick jag, Jossan och Rikk ut och spelade boll med hundarna. Kallt som fan, men fint väder.
På eftermiddagen åkte Joss och Rikk hem.



På tisdagen efter middagen åkte jag och mamma mot Partille med alla mina saker. Väldigt mycket saker.
På vägen stannade vi till och storhandlade mat m.m. Riktigt tråkiga pengar, men ett måste :)

Viktor och Rickard hade haft match vid kviberg. Vi hämtade upp dom så fick jag hjälp att bära upp allt till lägenheten.
Jag öppnade dörren och mots av att det är näsan helt tomt, känns så konstigt.
Sedan åkte de andra vidare.
Det var bara att börja plocka och fixa! Klockan 05.00 släcker jag lampan. Jag kunde inte riktigt sova + att jag hittade mer och mer saker att plocka upp.
Har fortfarande lite kvar.


Såhär ser det nästan ut nu. Home sweet home.


Idag var jag på jobbet också. Konstig känsla...
Jag skulle hämta jobbarkläder. Hälsade på alla glada medarbetare :)
Sedan gick jag genom Allum för att möta Jossan vid bussarna. Mdans jag väntade på henne tänkte jag på resan.
Jag insåg att jag inte alls vill vara hemma. Jag vill åka iväg, nu med en gång.
Nu har jag hälsat på alla. Men jag vill inte börja köra "det gamla vanliga" igen...
Jag känner inte alls för att gå upp 5.00.
Jag känner inte alls för Partille.
Jag känner inte alls för att stressa.
Jag känner inte alls för det här...

Låter väldigt deppigt, men sant. Jag är så sugen på att åka igen. Jag gillade ju Bali mest som sagt.

Självklart ska det bli kul att umgås med mina nära och kära, skojja med mina jobbarkompisar och få ha en riktigt go svensk sommar. Men jag trodde jag saknade detta mer.
Men om några timmar ringer klockan, måste nana.
Det har regnat idag, kanske därför jag är lite less :)



Sweet dreams.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0