To mom.



Mamma Madeleine.

Just
nu sitter jag i min säng. Lyssnar på en låt som passar så bra in på din och min relation.
Åren går galet fort. Din äldsta dotter är nu hela 22 år gammal! En ganska vilsen 22-åring som inte vet vad hon ska hitta på härnäst.
Efter en lång resa i vida världen vill jag nu se mer, uppleva mer. Planen var ju att börja plugga. Men en av de första sakerna du fick höra från mig var "mamma, jag vill resa mer, jag vill tillbaka! Jag kan plugga sedan".





(Här kommer en av dina finaste sidor fram)
Du ser inte så förvånad ut. I blicken ser jag att du tror på mig. Om jag vill se världen, så ska jag göra det. "Varför inte?" 
Du har alltid uppmuntrat mig. Efter några kloka ord såklart...

Sådan mor sådan dotter.
Jag har alltid varit så stolt över dig när det gäller all din ödmjukhet och glädje. När du kommer in i ett rum sprider du allt detta runt omkring dig. Man blir inte bara glad, man vänder det negativa till det positiva.
Och detta min kära mor kan jag lova att jag tagit efter. Jag är en positiv person. Jag ser det mesta från den ljusa sidan, eftersom du gör det samma. Allt blir så mycket lättare då. Skit händer, men då kan det bara bli bättre.
Jag har sett vad ditt leénde gör med folk. Omedvetet gör jag samma sak.







Jag ser upp till dig mamma.
En stor del av min personlighet speglas från dig.

Jag har aldrig träffat någon som dig, och lär aldrig göra det heller. Du är speciell, en på miljonen.
Snacka om att lilla jag hade tur att få dig som mamma. Hur stor är chansen?

Lika stor som att vinna på triss kanske?
Eller som när man står i kön och det helt plötsligt öppnas en ny kassa och jag kommer först?
Det händer inte ofta...
Fin motivering.



Curlingmamma?
;)



All 3.

Du är 100%.
Mellan dig och mig mamma...du ställer vekligen alltid upp! Det kan gälla minsta lilla sak till en sak som påvärkar hela din dag. Men du gör det för dom som du älskar.
Ibland skäller jag på dig när du ställer upp lite "för mycket" för mina syskon, men du vill ju bara väl.
Varje gång jag åker hem till Hålanda fixar du alltid till något. Hur härligt är det inte att vakna på morgonen och gå ner till köket för att se den bamsefrukosten du stått och gjort i ordning för din familj. Oslagbart.




You & dad.




Love.


En lyssnare.
Det är vad du är. Du är en mästare på att lyssna.
Du klarar till och med att lyssna på mig, och det är sällsynt. Jag är pratarnas pratare. Under tiden jag pratarsitter du där och lyssnar. Sedan ställer du lite logiska frågor som gör mig fundersam.
Sedan jag har flyttat hemmifrån pratar vi på telefon ofta. Ibland pratar vi om riktigt ointressanta saker. Det är sånt som är så jädrans härligt! Jag blir glad i hela kroppen när jag tänker på det!



För ca 1 timme sedan pratade vi. Jag stod i köket och gjorde mat. Vi båda var upptagna med olika saker så det fick bli högtalare. Vi går runt och gör vårat medans vi pratar och pratar.




Brighter then sunshine.


Du är galet bra mamma! Jag önskar ofta att folk kunde ta efter din härliga inställning till saker och ting.
Du inspirerar mig.
Du inspirerar andra
.
Du ska vara stolt. Jag är otroligt stolt.





Robbie Williams - Angels

I sit and wait
does an angel contemplate my fate
and do they know
the places where we go
when we´re grey and old
´cos I´ve been told
that salvation lets their wings unfold
so when I’m lying in my bed
thoughts running through my head
and I feel that love is dead
I’m loving angels instead

and through it all she offers me protection
a lot of love and affection
whether I’m right or wrong
and down the waterfall
wherever it may take me
I know that life wont break me
when I come to call she wont forsake me
I’m loving angels instead

when I’m feeling weak
and my pain walks down a one way street
I look above
and I know ill always be blessed with love
and as the feeling grows
she breathes flesh to my bones
and when love is dead
I’m loving angels instead

and through it all she offers me protection
a lot of love and affection
whether I’m right or wrong
and down the waterfall
wherever it may take me
I know that life wont break me
when I come to call she wont forsake me
I’m loving angels instead




Jag kommer tyvärr inte i morgon. Denna lilla hälsning får du så länge.
I veckan syns vi, längtar efter er allihopa. Spelar ingen roll om jag nyss såg er.

Fortsätt sprida glädje mammsen! Sluta aldrig, sluta aldrig....Om du viker dig, följer jag med.
Älskar dig.
/Jessie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0