Now or never. (gammalt inlägg)

Hej hopp!

Nu sitter jag här i min systers säng.
Ganska nerbäddad bland filtar och täcken, känna bra.

Idag var min andra jobbdag efter att jag kommit tillbaka.
Har jobbat båda dagarna i frukten = jag är helt slut.

Det var ändå lite kul att komma till jobbet. Att få träffa alla goa arbetskollegor :)
Det var ett tag sedan man satt och tjätade i lunchrummet.

Efter jobbet åkte jag in till Centralen. Här väntade jag på pappa och Viktor som skulle hämta upp mig.
Dags att åka hem till Hålanda!
I morgon är det nämnligen Hojkänning med Halaskepp MC. Jag har missat varje år, men i år kan jag gå!
Sedan direkt efter drar jag och Viktor till Göteborg.

Det känns rätt bra att vara ledig den första helgen, like!

I morgon kväll är det dags för våran "Homecoming"-fest.
Det ska bli riktigt skoj! Framförallt att träffa Anna, Emma och Petra. Man är van vid att vi fyra alltid ses varje dag. Efter 4 månader blire så...
Vi börjar med att träffas på Svea med våra nära&kära. Sedan drar vi vidare. Jag ska göra natten lång.
Beställde ett par galet snygga skor från Nelly.se. Men de är lite, lite små. Men jag vill ha dom i morgon! Ska klämma på mig dom! Ska man vara fin får man lida....pin? Eller hur säger man?

Nu har det gått 5 dagar sedan jag kom hem. Sist skrev jag om min ångest.
Känns det bättre nu?

Nope.

Jag har väll mer accepterat att jag är hemma, finns inte så mycket att göra åt saken.
Jag har pratat med en del från jobbet om att jag vill resa mer.

"Åk. jobba nu, och sedan sticker du"

Så enkelt, det låter så enkelt.
Har fortfarande jobbet + lägenheten.
Men helt ärligt.
Jag vill iväg igen.
Jag trodde verkligen att jag skulle börja plugga nu. Men ack nej som jag bedrog mig!
Det är nu eller aldrig. Sedan kommer det vara försent.
Jag kommer ångra mig bittert om jag inte åker en gång till.
Lillebror är sugen han med. Det hade varit galet kul om vi stack tillsammans!
Jag har kollat upp lite saker. Jag vill som sagt sticka iväg för att undervisa små söta asiatiska barn i engelska.
Då måste man först gå en kort utbildning och sedan får man söka jobb. Men det ska inte vara nåra problem, de söker folk hela tiden.

Allt här hemma finns kvar. Gillar tanken.

Jag startar.....


nu?
Eller?
Fegis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0