Från en svacka till toppfart!

Ännu en lång dag @ work.

När jag låste upp min dörr och såg min säng hade jag mer än gärna slängt mig där med en gång.
Men ack nej detta går ej!

Började fixa med maten.
Idag köpte jag en hel färsk kyckling som jag rensade och hade ner alla bitarna i en stor kastrull.
I där hade jag krossade tomater, vitlök, rotselleri, palsternacka, morötter, kålrot, trattkantareller och lite matlagningsgrädde.
Kokade upp lite Bulgur.

Grytan fick koka på svag värma i ca 2 tim. Kycklingen var perfekt, nästan så att den faller isär.
Resultatet blev: Knasigt gott!

Medans grytan kokade slängde jag ihop en deg gjord på grovt mjöl.
I hade jag även linfrön och solroskärnor.
Jag använde även fröerna som topping.





In i ugnen på 200 grader i ca 30 min och klart!
Resultatet:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0