I´m a surviver!

I morse när jag vaknade.
Eller idag mitt på dagen när jag vaknade låg i min säng och tänkte.
Jag gick igenom gårdagen sekvenser sakta i huvudet.
Det blev en långt och riktigt rolig kväll som sedan gick över till natt, som sedan gick över till tidig morgon.

Jag jobbade 16-21. När jag är på jobbet kommer jag på att jag totalt glömde att äta innan jag började jobba.
Det kurrade i magen under hela passet.
Klockan 20 var Jossan hemma hos mig. Hon fick vara min värd och ta emot de som skulle komma hem till mig. Jag slutade ju inte förens kl 21...
Klockan blir 21 och det är dags att gå hem till alla goa daamer som sitter hemma hos mig och tjötar.
När jag kommer hem möts jag av massa glada flickor, go musik och en väldigt god doft. MAT?....
DÅ kommer söta, underbara, genomsnälla Elin och frågar om jag är hungrig.
DÅ har hon stått i mitt kök och gjorde hemmagjord pizza. Galet bra!
En kort stund senare sitter jag med de andra. Framför mig på bordet har jag nygjord pizza och en kall öl.
Gilla läget helt enkelt.

Vi var 10 brudar som satt hemam hos mig. Strax innan 1 var vi inne i stan.
Första stoppet blev på kära gamla Rosen.
Där träffade vi självklart Åsa!
Nästa anhalt, och ack den sista blev Park Lane.
Där skojade vi runt ordentligt.
Men någon gång under småtimmarna kan man säga att Jessie var på G....Det är inte ofta jag har minnesluckor, men igår blev det några.
Mellan 5-7 hade jag den fetaste luckan haha...minns inte mycket.
Men det var en härlig kväll!

Men som en kär vän sa en gång: "Ball igår, inte lika ball idag"
Sant.
När jag vaknade runt 12 idag mådde jag inte dåligt, jag kände bara att min kropp verkligen protesterade och ville sova mer.
Var inte sugen på mat, men visste att jag måste äta något innan jag började jobba.
Kokade 3 ägg och mosade dom med lite smör. Inte lika gott som när mamma gör det dock....
14-22.30 var det hard work, work!
Men jag tyckte jag klarade dagen bra och såg faktiskt inte ut som "hej-kom-och-hjälp-mig".

Nu har jag varit soffpotatis en stund. Men sängen kallar. Mycket goare här bland alla täcken och kuddar.
Nu ska jag dricka min stora kopp med te och välja en film att kika på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0