Du är GULD.

Min mamma förgyllde min kväll igår.


Igår hade mitt första "upplärningspass" i delikatessen.
Klockan ringer ca 05:30 och jag vaknar upp med ruskigt ont i halsen, lovley.
Dagen på jobbet gick bra, men jag var helt slut när jag kom hem.
Igår skulle jag få besök av mamma och Zantos också. Mamma skulle nämnligen hämta Titti och Alex på flygplatsen mitt i natten, så hon skulle vara hos mig innan.
Det blev ingen träning igår. Men jag lånade bilen och körde upp med Lillen och Zantos för att hälsa på flickorna i alla fall.
Sedan åkte jag till mormor och morfar där mamma var.
Kände mig verkligen som ett riktigt zombie-freak och var dödstrött.
Vi åkte hem en stund senare.
Kvällen hemam hos mig var så mysig. Mamma bjöd på kinamat och Ben & Jerrys.
Hela kvällen satt vi i soffan och tjötade och bara mös.
Efter maten ställer sig mamma och diskar i köket, LOVE! Det var guld värt...
Mamma fick även leka lite läkare och kika på mitt finger. Plåstret hade gått upp, igen. Så vi bestämde att det skulle luftas tills hon åkte på natten för att då plåstra det igen.

Jag hade en så mysig kväll.
Tillslut somnade jag i min säng med Zantos bredvid mig. Det bara några få lampor är tända och några ljus. I soffan sitter mamma och kikar på TV.
Tänk vad bra om man kunde somna sådär varje kväll! Maten fixad, disken fixad, mamma som tar hand om mig och hunden i min närhet hela tiden.
Framförallt kände man av tryggheten, en oslagbar känsla.

Klockan 02.00 vaknar jag av att mamma väcker mig.
Där satt hon med plåster m.m redo att tejpa ihop såret.
Jag kommer knappt ihåg det haha, jag var nog i "zoombie-mode".


Ännu en gång är mamma guld.












Tack mamma, älskar dig av hela mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Szanto

Världens bästa mamma!

2011-09-01 @ 22:21:28
URL: http://thereseszanto.blogg.se/
Postat av: Mamma

2011-09-01 @ 23:21:20
Postat av: Anonym

Du är värd ALLT! Älskar dig otroligt mycket.

2011-09-01 @ 23:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0