My social life exists only when the sun goes down.

Om allt hade varit som vanligt hade jag nanat som en prinsessa i min säng för flera timmar sedan.
Klockan skulle då ringa om 3 timmar.
Som en zombie hade jag gått till jobbet och tagit på mig de vita bagarkläderna.
Där hade jag gott runt och fnittrat med mina goa kollegor i ca 10 timmar, klockan 16 är det dags att gå hem.
Alltid ledig på eftermiddagarna.

But, nooo more baker for me ayeeeee.

Nu under hösten hoppar jag runt lite överallt.
Men framförallt ska jag lära mig delikatessen.
Denna veckan ska jag lära mig kvällrutinerna där = 22.30 nästan varje dag.
Hela mitt dygn blir helt snett.
Klart jag har jobbat kvällar lite då och då. men inte såhär under en hel vecka.
Svårt att vänja sig.
Det trökigaste är att den sociala biten inte existerar som den brukar.
Jag är hemma när alla är på jobbet eller i skolan. När de kommer hem sticker jag och jobbar. Höhö, kul!
Men sanningen är att jag har lyckats med ett litet socialt liv i alla fall.
Igår var jag galet hungrig efter stängning. Så jag, Patric och Niclas stack till Donken. Där satt vi till 00:30, lite sjukt.
Idag hade jag bestämt mig att dra hem med en gång. Men då sa Niclas att jag skulle följa med honom och vara sällskap, han skulle ändå köra mig hem.
Det slutade med att det var jag, Niclas, Jonas och Rebecka. Där tjötade vi ett bra tag, dock inte lika länge :)
Sedan gick jag och Rebecka till Allum där jag väntade med henen tills hennes buss kom.

Alltså när man jobbar sent, har man sitt sociala liv sent.
Men i morgon slutar jag 21 = Strax efter 21 är jag hemma hos mig med de andra och dricker mitt första glas vin.
Det ska bli ruskigt kul.

Men nu måste jag verkligen nana.
I morgon ska det tränas, städas, tvättas m.m innan jobbet.

Over and Out.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0