"Tack för denna tiden Kambodja"

Utdrag från min bok som jag hade med mig under min Asien-resa jan-maj 2011.

Sihanoukville, Kambodja.
8/3-11 Tisdag

Lutar mig tillbaka i min solstol.
Är mätt och belåten efter lite sen lunch, cocunut curry :)
Solen har sakta men säkert börjat gå ner. Vi är just nu på Otres Beach, den finaste stranden.
Här ligger en resturang som heter Babmoo Shack = Cocacola ribs!
I morgon klockan 8 går bussen till Phnom Penh(huvudstaden) och sedan flyger vi till Thai, Bangkok!
Igår var vi ute. Som innan blev det först Monkey Republic och sedan JJ´s vid stranden.
Vi träffade Sam igen, en kambodjan som jobbar där :)
Kvällen slutade med att jag, Petra och Sam badade.
Sedan gick vi alla hem i regnet, fick dock skjuts av Sam sista biten, gött.
Det blev en go dusch med en gång när vi kom hem. Blev tvungen att vätta lite till idag också...suck.

Igår hände det galnaste på länge.
Vi sitter i våra solstolar som vi brukar.
Jag går till baren för att beställa en smoothie. , då ser jag ett gäng killar och en av dom är ruskigt lik Jon från jobbet.
Jag visste att han skull ut och resa, men inte när och vart.
Efter mycket om och men gick jag fram. Och visst var det Jon! Helt galet!
Hur stor är chansen!?
Vi snackade en stund. En av hans polare hade brytit käkbenet när han var i Vangvieng och tubade.
Han skulle slänga sig ut från en "slänggunga" och då gick det illa...

Ne, nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av solnedgången.




Efter badet på JJ´s.



JJ´s



Jessikoi & Sugar JJ´s.



Otres Beach.



Otres Beach.



Otres Beach.



Gött e de, Otres Beach.



Jessikoi & Em, Otres Beach.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0