Vuxenpoäng.

Ser just nu ut som "hej-kom-och-hjälp-mig".
Håret är uppsatt i en slarvig bulle, T-shirt(faktiskt en fin en), blommiga mysbrallor med spetskanter och ett par stickade raggsockar.
Detta är min städoutfit för dagen.
Sov länge idag. Sedan gjorde jag frulle och tjötade med Goofy i telefon.
Efter frukosten lutar jag mig tillbaka i soffan och tänker:
"Okej, samlingen till matchen är kl 15. Vad ska jag göra fram tills dess? Kan inte sitta still, blir raaaaastlös."

Jag visste djupt inom mig vad jag borde göra.
Städa.

Det skadar ju aldrig att städa? Det tar aldrig slut, finns lltid något att städa.
Borde även plocka upp 2 stora soppsäckar med saker som fortfarande är kvar från när jag flyttade in igen.

Men det är något speciellt med dessa säckar. Jag plockar fram dom, och plockar sedan undan dom när jag ska ha folk hemma.
Jag tror att jag omedvetet undviker att plocka ur dom "för jag ska ändå åka iväg igen".
Haha det är ju lååångt kvar. Men jag tror faktiskt att det är så.
Ofta blir jag arg på mig själv när det är något jag behöver, som ligger där i. "Skyll dig själv"

Men nu har jag gjort rent lister, spis m.m i köket. Allt är vitt = smuts syns onödigt mkt.
Ut ur högtalarna strömmar hög musik.
När man väl börjat städa, är det svårt att sluta. Lika bra att göra det mesta när man ändå är inne i det racet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0