Dubbel pizza-botten, tack!

"vad ska vi äta för mat?"
"Jag orkar ingenting, vi köper pizza"
"Sweet"

Upp till Kallebäcks pizzeria. Oxfilé och gorgonzola pizza + extra botten(aldrig beställt innan, fantastiskt).

Det var riktigt gott.
Det komiska i det hela är att vi pratar om "nyttig" mat sen. Nu om man ska komma igång igen kanske man skall se över maten lite.
Jag vägrar köra någon strikt diet. Så länge man äter i rätt mängd och bra tider räcker det för att känna skillnad.
Hoppa "sötsuget". Efter sommaren förra året slutade jag med det "gottiga" på vardagarna. Sakta märkte man skillnad. Det började med ett par byxor som helt plötsligt satt lite bättre, nice!
Idag är det 11 kg sen, känns rätt gött eftersom man inte gjort några jätte ansträgningar.

Men jag kommer aldrig klara av att "inte äta" vissa saker. Man lever bara en gång.

Det finns vissa saker som jag aldrig kommer sluta med. Vad vore livet utan....

färskt bröd på en lördagsmorgon,
fyllekäket kl 03:15,
lyxa till det med popcorn en tisdagskväll framför Top Gear,
den första kalla ölen efter jobbet på fredagen,
Marabou apelsin,
farmors marängbullar,
Jossans kladdkaka,
en riktig gräddig flygande jacob,
rostade mackor med sylt,
ett stort glas kall oboy hemma i Hålanda,
en solig dag på Triumf Glass,

en hemmagjord räkmacka med mycket aoli,
Hembakade coockies som jag gjort med Rebecca,
mammas cupcakes,
Dela en Ben&Jerry´s med Niklas
och sist men inte minst...all god mat vid påsk, midsommar och jul.

Dessa saker jag rabblade upp nu är kopplade till stunder som man minns. Oftast har man delat dom med någon eller några. Jag ler när jag skriver detta, haha fjantigt..skriver om mat och blir glad.
Jag skulle aldrig vilja sluta med detta. Jag har lite svårt med folk som klagar(då menar inte bara kommenterar, utan klagar) på hur onyttigt det som man äter just då är.
Men ditt ägghuvve, varför tog du det då? Då ska man verka lite "nyttig" helt plötsligt. Få det att låta som om "jag vill inte äta detta". Men egentligen tänker du "Fan va gott, men fett mycket onyttigt".
So what!?
Man kan inte äta skit varje dag. Riktig mat är också en stor njutning, och riktigt gott.
En god sallad till maten med lite olivolja och sedan hälla lite flingsalt på det, mumma!

Nu är sommaren förbi och det är dags för rutiner igen.
Jag var lite orolig efter denna lata sommaren när jag ställde mig på vågen. -1kg hamnade pilen på, halleluja!
Det är svårt med middagen nu när fotbollen kommer igång. Jag tränar måndag, onsdag och söndag. Niklas tränar tisdag och torsdag. Sedan har vi matcher på detta.
POFF så var vi tillbaka i ljuva vardagen.
Det är sjukt svårt med middagen. Oftast är det den som inte tränar som får lösa maten.
När vi flyttar blir det bättre rutin på maten. Stor kyl och frys och 2 minuter till fotbollsplanen. *Happylife*

Det viktigaste är väll att man får lite mat i magen. Nu blir det några månader där vi får ta det som det kommer, men det är ju charmen med det hela?
Ibland får det bli pizza på en måndag, det är ju så gott och efter så känner man "jag ska inte äta pizza på läääänge".
Diggar även Niklas blick när jag kämpar med 3:e sista pizza-biten "ät inte mer nu".
Då ser jag verkligen mätt ur.
Det är en go känsla när man sedan ligger i rygg på sängen och förstår hur man ser ut när man är gravid i 3:e månaden. Magen står upp som en kula, det är nästan svårt att andas. Äta i rätt mängd nämna jag innan va? Haha...jupp.

Nu är jag snart framme vid jobbet. Time for work. Efter jobbet blire coffe med Stephanie.
OVER AND OUT.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0