"Skönt att vara Dinkis"

"Du och Niklas är riktiga Dinkisar nu då"

"Vad sa du att vi var?!"

Kollegan Gustav gav mig lärdom om något nytt igår.


Dink/Dinkisar

Dink är en akronym av det engelska Dual income, no kids ("Dubbel inkomst - inga barn"). Begreppet används ibland i formen "dinkisar". En variant på begreppet är akronymen Dins, Dual income, no sex " ("Dubbel inkomst - inget sex")

Dink är en demografisk förkortning som betyder att den personliga ekonomin är bra på grund av att båda parter i en parrelation har avlönat arbete och att barnen antingen inte har kommit ännu, alternativt är utflugna.

 

Jag tänker då aldrig bli en "Dins-Dual income, no sex".

Känns rät bra att att vara en "dink". Man får passa på att utnyttja läget. Göra vad man vill, när man vill.

Trivs med det.

Jag sökte på "dinkisar" på Google och fann en riktigt tråkigt sorglig historia om att skaffa barn. Tolka den hur man vill. Men denna snubben var nog nere i en riktigt svacka. Om man kollar längre ner bland kommentarerna skriver han ett år senare, och berättar att han mår bättre.

Det låter som en liten egoist som inte lägger "rätt tid" på sina barn. Självklart är det säkert jobbigt nellanåt, men jag tror att det är värt varenda sekund i slutändan, och allt får man till slut tillbaka av dom små liven.

Kika in och läs här: https://www.flashback.org/p32420542

DD

 

Några av mina favorit-kids. Saknar dom små busarna nu när vi inte längre är grannar.

 

Framme @Dibs på Lilla Torget.

 

 

 

 

 


 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0