Vad är lycka för dig?

Vad är det som gör dig mest lycklig?

I Metro har de gjort en undersökning på vad som gör oss lyckliga.
Totalt sätt i Sverige är 17% väldigt lyckliga. 17%?...sorgligt.
Lyckligast i världen är Mexiko, men hela 45%.

varför är det såhär? Vi har ett stort antal som valde att säga att de var "neutrala".
Vad innebär neutral?!
"Jag är hyfsat lycklig, men jag har inte den senaste telefonen så just nu är livet kasst".
"Jag är arg på mina föräldrar för jag inte fick det jag ville ha"

Jag menar inte att detta är anledningen, men är inte detta en gnutta svenskt att hålla på såhär?
Även om vi inte har senaste telefonen så har man förhoppningsvis en fantastisk familj som ställer upp för när de riktiga problemen dyker upp.
Alla har inte detta, många lever verkligen i sorg. Men allt för ofta glömmer vi vad vi egentligen är omringade av.
Vänner, arbetskollegor, fotbollskompisar, släkt, pojkvän/flickvän och din närmsta familj.

Allt runt omkring oss tar energi och ger oss energi. Umgås med folk som ger dig energi så ofta du kan.

För mig är lycka att packa väskan och åka hem till min familj. Att gå ut ur bilen och se vårt hus. I andras ögon är detta ett vanligt hus långt ute på landet,alldeles förlångt bort för många.
Men när jag ser på det blir jag glad i hela kroppen. Jag kommer in och möts av världens bästa hundar.
Det är varmt och det doftar hemma.

För mig är lycka när man åker upp till Vallen. Du är trött och vill egentligen bara ligga hemma i soffan. Men när du kommer in i omklädningsrummet och möts av en salig blandning underbara töser i olika åldrar, då kan du inte annat än att le. På träningen är vi ett lag. Tillsammans skrattar vi, kämpar vi och har ruskigt skoj.

För mig är lycka att umgås med mina närmsta vänner. En kväll med lite tjejsnack och en töntig kärleksfilm.
Eller kanske ses på ett av favoritfiken och prata i timmar.
Eller varför inte ställa sig och göra pannkakor sent på en söndag?
Det lilla enkla ger mig lycka i alla fall.

Man borde bli bättre på att uppskatta småsaker.
När som helst kan vad som helst hända. Saker som vänder hela ditt liv upp och ner.
Jag tycker vi ska bli bättre på att vara lyckliga.

Allt blir vad du gör det till.
Nå, vad är lycka för dig?



H.a.p.p.i.n.e.s.s.









































You´ll make me feel great!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0